Verkkosivusisällöt

Onko teillä tervetuloa- vai tervemenoa-saitti?   

Sisällöltään toimivat verkkosivut ovat yrityksen digimarkkinoinnin kotipesä, jossa parhaimmillaan vierailija tuntee itsensä vastaanotetuksi ja hänen on helppo samaistua sisältöön.   

Vaikuttava, kehottein ohjaava sisältö ja esteetön käytettävyys opastavat asiakastasi halutulla ja palkitsevalla tavalla. Vieras muuttuu lämmitetyksi liidiksi.    

Myynnin työnä on jatkaa siitä, minkä verkkosivuston sisältö ja ostopolku ovat pedanneet: saattaa yritykseesi myönteisesti suhtautuva vierailija kaupalliseen yhteistyöhön.   

Tiedäthän tunteen, kun käyt yrityksen verkkosivuilla, ja sekuntien päästä menet takaisin hakutuloksiin. Ei taida kohdalle osuva somemainontakaan enää kääntää päätäsi. Voit vain todeta, että siinä ovat menneet hukkaan investoinnit sekä verkkosivuun että markkinointiin.   

Jokainen yritys on mediatalo   

  • Verkkosivusto on oma mediasi – toisin kuin sosiaalisen median sivut, vastaat täysin sen sisällöstä ja olemassaolosta.   
  • Sisällössä sinun ei tarvitse kumartaa journalististen sääntöjen vaan brändisi suuntaan.   
  • Parhaimmillaan verkkosivusi on 24/7 palveleva liidikoneisto.   
  • Verkkosivuilla voit vuorovaikuttaa tulevan asiakkaasi kanssa haluamallasi tavalla.   

Mikä on asiakashankintasi takaisinmaksuaika?   

Verkkosivusto on investointi, ja yleisön sinne saamiseksi täytyy nähdä vaivaa. Myyjän tai ulkopuolisen tahon kylmäsoitteluun käyttämä aika on arvokasta ja myyntiprosessi pitkä.   

Toimiva verkkosivusto säästää rahaa ja henkilöresursseja olennaisempaan, kun 24/7- kotipesä antaa asiakkaallesi tarvittavaa informaatiota, herättää kiinnostusta ja rakentaa luottamusta aina yhteydenottoon saakka. Voitko kuvitella yhtäkään syytä olla tekemättä globaalin julkisivusi sisältöä suunnitellusti ja tulokseen tähdäten?  

Laadukkaalla verkkosivustolla on laadukkaita kävijöitä:   

  • Sisältö puhuttelee juuri oikeaa kohdeyleisöä,   
  • Kävijä selaa useampia ja juuri haluttuja sivuja.   
  • Sivusto tuottaa kohderyhmäsi yhteydenottoja.   
  • Myyjä pääsee suoraan vaiheeseen B, ja säästää kylmäluukutukselta aikansa  myyntineuvotteluihin.   

Auta asiakasta   

Ensimmäiset sekunnit ratkaisevat, sillä sivustolla kävijä on vakuutettava heti. Siksi verkkosivuston ydinviesti on kaikki kaikessa, jotta kävijä viihtyisi verkkosivuillasi seuraavatkin sekunnit. Ydinviestiä pönkittävät otsikoinnit, referenssisisällöt, osuva kuvamaailma, bullet point-listat: kiireisellekin mobiiliselaajalla tulee yleiskuva yrityksestä. Silmäilevän lukemisen jälkeen voit vasta odottaa vieraan pysähtymistä ja paneutumista asiasisältöön sekä siirtymiseen kävijäpolulla eteenpäin, joko heti tai muistijäljen saattamana myöhemmin. Sivustosi tehtävä on auttaa asiakastasi omaksumaan tuottamanne asiakashyöty, tarjonta ja toimintapa. Niitä hän etsii, mutta vakuutteluaikaa ei ole paljon. Saamasi aika kannattaa käyttää oikein.  

Näin saat herätettyä huomiota ja luottamusta:   

  • Jätä oma persoonallinen muistijälki kävijälle – se ei tapahdu kopioimalla kilpailijan viestintää!   
  • Vahvuuksillesi on sitoutuvia ostajia, kun muutat ne viestinnässä asiakashyödyksi.   
  • Satsaa näihin: mielenkiintoinen sisältötyyli, silmäiltävyys, sivuston helppokäyttöisyys.   
  • Rikasta sisältöä asiakassitaateilla, infograafeille, kuvilla, videoilla, blogilla, ladattavilla materiaaleilla.   
  • Ohjaa kävijää kävijäpolulla: muista kehotteet ja jäljen jättämisen mahdollisuudet.   
  • Verkkosivusto ei ole koskaan valmis, sen pitää kehittyä ja reagoida saadun datan, markkinoiden ja yrityksen toiminnan muutosten mukaan.   

Näin teet myynnillistä sisältöä verkkosivuille

Puhutaanko lisää puhuttelevasta sisällöstä?

Varaa aika Tiinan kalenterista.

Tiina Räisänen

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä