Tuota sisältöä, joka kertoo asiakkaallesi tuottamasi hyödyn
B2B-yrityksissä on yleensä syvä ymmärrys asiakkaan ongelmista, mutta sisällöntuotannossa keskitytään liian usein omaan tuote- tai palvelukuvaukseen. Tuotettu asiakashyöty jää asiakkaan tulkinnan varaan. Tässä on mahdollisuus erottautua toden teolla kilpailijoista! Väheksymättä laiteinvestointeja tai henkilöresursseja, asiakastasi kiinnostaa ainoastaan, miten hänen oma bisnes saa uutta nostetta.
Vaikuttavan sisällön tuottaminen alkaa siitä, että tiedät mikä saa asiakkaasi syttymään ja luottamuksen heräämään. Kun tiedät millaisessa maailmassa asiakkaasi elää, osaat tuottaa juuri oikeanlaista sisältöä – oikeaan aikaan oikeassa kanavassa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisella somepostauksella, kuvalla, videolla, uutiskirjeellä, verkkosivujen laskeutumissivulla ja blogilla on oma roolinsa asiakassuhteen luomisessa.
Suurin positiivinen yllätys on ollut saamamme sisällön laatu. Itse parikymmentä vuotta sisältöä luoneena, tiedän luomisen tuskan.
Erika Hietamäki, hallituksen puheenjohtaja, Kopar Oy
Vaikuttavan sisällön hyödyt:
Kiinnostava sisältö herättää huomion
Hyvä sisältö auttaa ja tuottaa lisäarvoa
Sisältö rakentaa luottamusta
Sisältö auttaa erottautumaan
Brändin mukaista sisältöä
Laadukkaan sisällön tuottamiseen ei ole patenttiratkaisua. Sisällön hierarkian, rakenteen ja logiikan rakentaminen perustuu analytiikan ja käyttäjäkokemuksen sanelemaan tapaan, mutta sisällön on oltava brändin luonteen mukaista. Se kertoo, millainen yritys oikeasti on, miten yrityksessä toimitaan – myös silloin, kun kukaan ei ole katsomassa.
Sisällön yksilöllinen laatu luodaan yhdessä. Syväluotaus bisnekseen vaatii keskustelua, kysymyksiä ja vastauksia strategian, prosessien ja varsinkin myynnin näkökulmasta. Asian ytimeen päästään usein ryhdikkäästi workshopissa keskustelemalla:
”Mikä on vahvuutenne?”
”Toimitusvarmuus.”
- Huono vastaus. Se on asiakkaalle oletusarvo, joka pitää aukaista. Miten juuri teillä toimitusvarmuus taataan?
”Oma logistiikkakeskus ja välivarastot pohjoisessa ja idässä. Oma kuljetuskalusto ja omat kuskit sekä vasteaikatakuu.”
- Hyvä vastaus!
tutustu erilaisiin sisältötyyppeihin:
Verkkosivusisällöt
Sisällöltään toimivat verkkosivut ovat yrityksen digimarkkinoinnin kotipesä, jossa parhaimmillaan vierailija tuntee itsensä vastaanotetuksi ja hänen on helppo samaistua sisältöön. Vaikuttava, kehottein ohjaava sisältö ja esteetön käytettävyys opastavat asiakastasi halutulla ja palkitsevalla tavalla. Vieras muuttuu lämmitetyksi liidiksi. Lue lisää
Videosisällöt
Rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa viestin tueksi äänimaailman, ilmeet, vaikuttavat kuvat toiminnoistasi tai tuottamastasi asiakashyödystä. Parhaimmillaan video kokonaisuutena on vastustamaton luottamuksen herättäjä, mutta asiakkaaseesi osunut yksikin aistiärsyke riittää jättämään muistijäljen. Videoilla saat myös maailman toiseksi suurimman hakukoneen, Youtuben käyttöösi. Lue lisää
Referenssit ja työntekijätarinat
Sisällön tehtävä on luoda luottamusta. Se onnistuu parhaiten, kun kävijä tuntee omakseen sivuston välittämän viestin. Vakuuttavan asiakashyödyn ilmaisun kruunuksi kannattaa antaa puheenvuoro myös asiakkaille ja oman talon väelle. Niille, johon halutaan asiakkaasi ja tulevan työntekijän samaistuvan. Lue lisää
Mikrosisällöt
Ihmisen on nähtävä seitsemän (7) kertaa viestisi ennen kuin voi odottaa toivottua reagointia. Mikrosisältö on tehokas tapa toteuttaa markkinoinnin viestitaajuutta. Varioidut viestit eivät kyllästä vastaanottajaa niin kuin staattinen toisto. Mikrosisällön jakelija saa myös arvokasta tietoa minkä sävyinen viesti ja missä kanavassa puree parhaiten unelma-asiakkaaseen. Lue lisää
kaipaatteko puhuttelevampaa sisältöä?
Varaa juttutuokio Tiinan kanssa.
Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä