Markkinoinnin ulkoistaminen

Markkinoinnin ulkoistaminen

Tuloksellinen markkinointi vaatii suunnitelmallisuutta ja osaamista 

Miksi ulkoistaa markkinointi? B2B-yritysten tyypillisin haaste markkinoinnissa on kokonaiskuvan puuttuminen. Tehdään yksittäisiä toimenpiteitä. Lähetään uutiskirjeitä tai tehdään somepostauksia ilman näkemystä siitä, miten toimenpiteet vievät eteenpäin kohti tavoitteita.

Suurin osa yrityksistä toivoo, että digimarkkinointi toisi ajan myötä lisää uusia asiakkaita. Harva kuitenkaan tietää, mitä tulee tehdä, jotta liidejä lopulta saadaan.

Tuloksellinen markkinointi vaatiikin osaamista. Pitkäjänteisyys, suunnitelmallisuus, jatkuva tekeminen, datan analysointi, oikeiden teknologioiden ja toimintatapojen valinta – kaikki nämä vaativat aikaa ja asiantuntemusta. Kun markkinointi ulkoistetaan osittain tai kokonaan, on mahdollista saada käyttöönsä tiimillinen asiantuntijoita pelkästään yhden markkinointi-ihmisen sijaan.

Erittäin hyvää, asiantuntevaa palvelua. Emme tulisi toimeen ilman Verkkoaseman digimarkkinointiosaamista. Suosittelen!

Sirpa Puolakka, Valmennustalo Virta Oy

oman tiimin palkkaaminen on kallista

Ulkoistamalla markkinoinnin saat käyttöösi oman kasvupäällikön, digisuunnittelijan sekä osaajatiimit yhdellä kuukausimaksulla. Oman kasvupäällikön kanssa luot selvät sävelet markkinoinnille ja tekemisellesi seuraaville kuukausille. Kasvupäällikkömme pitää huolta yhdessä digisuunnittelijan kanssa, että saavutamme yhdessä asetetut tavoitteet. Määriteltyihin toimenpiteisiin meillä aina alansa asiantuntija käytössäsi.

ulkoistamalla MARKKINOINNIN verkkikselle

  1. Saat oman kasvupäällikön.
  2. Saat osaavan asiantuntijatiimin.
  3. Saat proaktiivisen toimintamallin.
  4. Saat tiimin, jonka huomio on tuloksissa, ei tunneissa!
  5. Saat lisää näkyvyyttä ja kasvatat tunnettuuttasi.
  6. Saat oikeita liidejä.
  7. Kasvatat myyntiäsi.

Yleisimmin kysytyt kysymykset MARKKINOINNIN ULKOISTAMISESTA

Palkkaanko vai ulkoistan?
  • Ulkoistaminen on kustannustehokasta, sillä maksat ainoastaan tulokseen tähtäävistä toimenpiteistä.
  • Työt hoituvat tehokkaasti, sillä toimenpiteet toteutetaan aina sopivimman asiantuntijan toimesta.
  • Myös riskit ovat pienemmät, koska ulkoistamissopimuksen voi päättää joustavasti tarpeiden muututtua.
Tarvitsen erilaisia markkinoinnin toimenpiteitä, miten se onnistuu?

Saat helposti koko markkinoinnin osaamisen yhdestä osoitteesta. Sinun ei tarvitse hankkia erikseen koodareita, sisällöntuottajia ja someosaajia, vaan saat tarpeitasi vastaavan avun yhdellä sopimuksella.

Kuka hoitaa projektijohdon?

Sinun ei tarvitse ottaa itse vastuuta markkinoinnin koordinoimisesta tai hankkia erikseen markkinointipäällikköä. Ulkoistamismallimme sisältää oman kasvupäällikön, jonka vastuulla on suunnittelu, organisointi ja kokonaisuuden hallinta.

Miten te voitte osata juuri meidän toimialaan liittyvän sisällöntuotannon?

Teemme töitä pelkästään B2B-yrityksien kanssa ja toimintamalliimme kuuluu perehtymisosio. Yhteistyön alkaessa teemme esityöt ja 3 workshopin aikana perehdymme asiakkaan toimialaan huolella. Kaikki asiakkaalle tehty markkinointimateriaali käydään etukäteen läpi, jotta löydämme juuri yrityksellesi sopivan viestintätyylin.

Verkkiksellä oli hyvä ote asiaan. Olemme tällaisia teknologiaihmisiä ja tarvitsimme partnerin, jolla on kyky sparrata ja puristaa tieto irti meistä. Neuvotteluissa meille tuli tunne, että Verkkoaseman kanssa se voisi toimia.

Ville Ritakorpi, toimitusjohtaja, Promeco Oy

Selkeän insinöörimäisesti vaihe kerrallaan 

  1. Mikä on nykytilanteenne?

    Eivätkö asiakkaat löydä teitä digikanavista? Vai ovatko verkkosivut vanhentuneet eivätkä vakuuta asiakasta? Vai puuttuuko verkkosivulta kävijäpolut ja tavoite? Tai mahdollisesti kävijöitä on runsaasti, mutta liidejä ei saada? Nykytilanne-analyysi paljastaa missä ovat markkinointinne akuuteimmat kehityskohdat.

  2. Toimenpidesuunnitelma

    Teemme suunnitelman, jossa markkinoinnintoimenpiteet priorisoidaan ja aikataulutetaan. Rakennamme REANE-mallin mukaista kokonaisuutta suunnitelmallisesti, osa kerrallaan. Asiakaskohtaisesti tämä voidaan tehdä vauhdikkaasti tai maltillisemmalla tahdilla.

  3. Mittarit ja data kuntoon.

    Jotta voimme seurata toimenpiteiden vaikuttavuutta ja edelleen parantaa markkinointia, tarvitsemme dataa. Dataohjattu markkinointi ei perustu ”musta tuntuu” -ideologiaan, vaan numeroiden avulla ohjaamme tekemistä oikeaan suuntaan.

  4. Perusta kuntoon.

    Ennen varsinaisia toimenpiteitä, käymme aina ensin läpi markkinoinnin perusasiat: Kenelle? (Ostajapersoonat) Mitä? (Ydinviesti) Miksi? (Kilpailuedut, hyödyt). Ilman näiden terävöittämistä, on mahdotonta tehdä asiakasta kiinnostavaa markkinointia. Perusta kuntoon –osio auttaa myös asiantuntijoitamme ymmärtämään liiketoimintaasi paremmin.

  5. Ketterä toteutus.

    Teemme toimenpiteitä sprinteissä eli kuukauden aikajänteellä. Näin saamme ketterästi toteutettua aina yhden kokonaisuuden kerrallaan ja saamme siitä myös nopeasti dataa.  

  6. Proaktiivinen toimintamalli.

    Jokainen asiakkaamme saa meiltä Kasvupäällikön, joka auttaa pitämään tuloksellisen tekemisen keskiössä, sen sijaan että markkinoinnissa keskitytään liikaa ”lillukanvarsiin”

miten mallimme voisi toimia teillä?

Markkinoinnin ulkoistaminen on kustannustehokas vaihtoehto oman markkinointitiimin rekrytoinnille. Useat B2B-yritykset ovat kokeneet ulkoistuksen helpommaksi ja edullisemmaksi tavaksi rakentaa tuloksellista markkinointia.

Varaa tapaaminen, kartoitetaan tarpeenne ja ideoidaan juuri teille sopivaa malli tehdä tuloksellista markkinointia. Kalenterivaraus on suoraan Verkkoaseman toimitusjohtajan Tiina Räisäsen kalenteriin. Jutellaan pian!

Tiina Räisänen

yrityksiä, jotka ovat ulkoistaneet markkinointinsa meille

Avoin ja hyvintoimiva yhteistyö; Teillä on myös proaktiivinen ja ratkaisukeskeinen lähestyminen asioihin.

Markku Kuismin, Meconet Oy

SINUA SAATTAISI KIINNOSTAA MYÖS NÄMÄ