Paranna KOTIsivusi näkyvyyttä Googlessa 

Tekninen hakukoneoptimointi (SEO) on yksi Google-näkyvyyden kulmakiviä. Kun yrityksesi verkkosivut rakennetaan teknisesti Googlen mieltymysten mukaisesti, niillä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet sijoittua korkealle hakutuloksissa.

Vaikka verkkosivuillasi olisi maailman parasta sisältöä ja visuaalinen ilme toisesta ulottuvuudesta, eivät Google ja muut hakukoneet arvosta näitä asioita, mikäli sivuston tekniikka on retuperällä. Sivuston tekninen hakukoneoptimointi tarkoittaa siis toimenpiteitä, joilla varmistetaan, että verkkosivusto täyttää hakukoneiden asettamat vaatimukset.

Googlen ja muiden hakukoneiden on pystyttävä löytämään, etsimään, indeksoimaan ja hahmottamaan verkkosivun sisältö ja rakenne. Sivustojen on oltava suojattuja, mobiili- ja käyttäjäystävällisiä sekä nopeita, eikä sisällöissäkään saa käyttää samoja lauseita tai Google rankaisee duplikaattisisällöstä.

Miten onnistua teknisessä hakukoneoptimoinnissa? 

Tekninen hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, jolla verkkosivu pidetään hakukoneiden kärjessä. Teknisessä hakukoneoptimoinnissa kiinnitetään huomiota mm. seuraaviin asioihin:

  • Sivuston löydettävyys
  • Sivuston rakenne
  • Sivuston navigointi
  • URL-osoitteet
  • Sisäiset ja ulkoiset linkitykset
  • XML-sivustokartta
  • SSL-sertifikaatti
  • Uudelleenohjaukset ja virhesivut
  • Sivuston nopeus
  • Sivuston mobiiliystävällisyys

Teknisen hakukoneoptimoinnin hyödyt: 

  1. Parempi sijoittuminen hakukoneissa: saat lisää kävijöitä verkkosivuillesi
  2. Parempi tunnettuus: hyvin optimoitu verkkosivu lisää yrityksesi tunnettuutta ja luotettavuutta verkossa
  3. Lisää potentiaalisia asiakkaita: potentiaaliset asiakkaat löytävät yrityksesi, kun sivusto löytyy helposti hakukoneissa
  4. Parempi käyttäjäkokemus: tekninen hakukoneoptimointi parantaa verkkosivun latausnopeutta, navigointia ja sisältöä, mikä lisää mahdollisuuksia saada asiakas palaamaan sivuille takaisin.

Näin TOTEUTAMME teknistä hakukoneoptimointia käytännössä: 

  1. Auditointi

    Käymme sivuston läpi ja teemme perusteellisen hakukoneoptimoinnin auditoinnin, jossa kartoitetaan sivuston tilanne teknisen toteutuksen näkökulmasta.

  2. Suunnittelu

    Raportoimme auditoinnissa löydetyt havainnot asiakkaalle ymmärrettävässä muodossa ja laadimme suunnitelman optimoinnin toteuttamisesta.

  3. Toteutus

    Käärimme hihat ja alamme töihin! Teemme tarvittavat toimenpiteet auditoinnin ja suunnitelman pohjalta sekä informoimme muutoksista asiakkaalle.

  4. Seuranta ja raportointi

    Seuraamme ja raportoimme hakutulosten kehittymisestä asiakkaalle. Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joten tuloksia on hyvä seurata säännöllisesti. Mikäli sijoitukset hakukoneissa huonontuvat, on siihen syytä reagoida mahdollisimman nopeasti.

Katso core Web Vitals -jaksomme

Avataanko sivustosi konepelti ja laitetaan Google hykertelemään?

Joni odottaa yhteydenottoasi. 

Joni Norring

lue lisää hakukonenäkyvyydestä:

Google-mainonta

Google-mainonta

Google-mainonta mahdollistaa asiakkaan tavoittamisen juuri oikeaan aikaan!  Pelkästään Suomessa tehdään 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Googlessa näkyvyyttä saa joko hakukoneoptimoinnin avulla ei-maksetuista hakutuloksista tai Google Ads Lue lisää

Sisällön hakukoneoptimointi

Jotta sivustosi voisi miellyttää sekä käyttäjiä että hakukoneita, on sivuilla oltava riittävästi laadukasta ja aidosti arvoa luovaa sisältöä. Laadukas ja kohderyhmääsi kiinnostava sisältö palvelee asiakkaitasi paremmin, kuin puolivillainen pari lausetta sisältävä kertomus tuotteiden ominaisuuksista. Lue lisää

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä