Voita hakukoneet ja käyttäjät puolellesi hakukoneoptimoidulla sisällöllä 

Miltä verkkosivut näyttäisivät ilman sisältöä? Tilanne olisi sama kuin menisi taidenäyttelyyn ja seinällä roikkuisi tauluista pelkät kehykset tai astuisi kivijalkakauppaan ja hyllyt ammottaisivat tyhjyyttään.

Hyvä sisältö on sekä verkkosivujen että hakukoneoptimoinnin yksi tärkeimmistä elementeistä, sillä ilman optimoitua sisältöä on vaikea näkyä Googlessa.

Auta asiakasta löytämään yrityksesi ja ratkaisemaan tarpeensa.

Kun palvelet Googlea hyvin, palvelet asiakkaitasi erinomaisesti 

Jotta sivustosi voisi miellyttää sekä käyttäjiä että hakukoneita, on sivuilla oltava riittävästi laadukasta ja aidosti arvoa luovaa sisältöä. Laadukas ja kohderyhmääsi kiinnostava sisältö palvelee asiakkaitasi paremmin, kuin puolivillainen pari lausetta sisältävä kertomus tuotteiden ominaisuuksista.

Kun puhutaan sisällön hakukoneoptimoinnista, pyritään silloin parantamaan sisältöjen laatua sekä asiakkaan että hakukoneen näkökulmasta. Mikäli sisältö optimoidaan ainoastaan hakukoneiden näkökulmasta, ovat tulokset todennäköisesti surkeita. On kumarrettava kahteen suuntaan samaan aikaan. Oleellisinta on miettiä sisältöä verkkosivukävijöiden ja potentiaalisten asiakkaiden näkökulmasta. Mikä heitä kiinnostaa? Millaista sisältöä he haluavat kuluttaa? Millaista tietoa he etsivät? Kun verkkosivusi vastaa kävijöiden kysymyksiin tai ratkaisee heidän ongelmansa, olet päässyt jo pitkälle sisältöjen hakukoneoptimoinnissa!

Sisällön hakukoneoptimoinnin hyödyt: 

  1. Palvelet asiakkaitasi paremmin: luot kohderyhmääsi aidosti kiinnostavaa sisältöä
  2. Verkkosivujasi on helpompi käyttää: tarjoat sisältösi selkeässä, mutta tyylikkäässä muodossa
  3. Parempi näkyvyys hakukoneissa: saat lisää kävijöitä verkkosivuillesi ja brändisi tunnettuus kasvaa
  4. Parempi löydettävyys hakukoneissa: potentiaaliset asiakkaat löytävät sinut helpommin
  5. Tavoitat kohderyhmäsi paremmin: saat laadukkaita kävijöitä verkkosivuillesi ilmaiseksi
  6. Verkkosivujen käyttökokemus paranee
  7. Google palkitsee hyvin hakukoneoptimoidut sivut hyvillä sijoituksilla Googlessa

Näin sisällön hakukoneoptimointia toteutetaan käytännössä: 

  1. Auditointi ja avainsanatutkimus

    Käymme sivuston teksti-, kuva- ja videosisällön läpi ja teemme perusteellisen hakukoneoptimoinnin auditoinnin. Lisäksi toteutamme avainsanatutkimuksen, jossa selvitetään yrityksen kannalta järkevimmät avainsanat hakukoneoptimoinnin pohjaksi.

  2. Suunnittelu

    Raportoimme auditoinnissa ja avainsanatutkimuksessa löydetyt havainnot asiakkaalle ymmärrettävässä muodossa ja laadimme suunnitelman optimoinnin toteuttamisesta.

  3. Toteutus

    Käärimme hihat ja alamme töihin! Teemme sisällöt tarvittaessa kokonaan uudestaan tai jatkokehitämme olemassa olevia. Sisällöntuotanto voidaan toteuttaa tietysti myös yhdessä asiakkaan kanssa, esimerkiksi haastattelemalla asiakasta tai heidän työntekijöitään.

  4. Seuranta ja raportointi

    Seuraamme ja raportoimme hakutulosten kehittymisestä asiakkaalle. Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joten tuloksia on hyvä seurata säännöllisesti. Mikäli sijoitukset hakukoneissa huonontuvat, on siihen syytä reagoida mahdollisimman nopeasti.

Laitetaanko asiakkaasi ja Google hykertelemään? Tiinalla on asiaa.

Varaa keskusteluaika Tiinan kalenterista.

Tiina Räisänen

lue lisää optimoinnista

Google-mainonta

Google-mainonta

Google-mainonta mahdollistaa asiakkaan tavoittamisen juuri oikeaan aikaan!  Pelkästään Suomessa tehdään 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Googlessa näkyvyyttä saa joko hakukoneoptimoinnin avulla ei-maksetuista hakutuloksista tai Google Ads Lue lisää

Tekninen hakukoneoptimointi

Tekninen hakukoneoptimointi on yksi Google-näkyvyyden kulmakiviä. Kun yrityksesi sivusto rakennetaan teknisesti Googlen mieltymysten mukaisesti, sillä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet sijoittua korkealle hakutuloksissa. Lue lisää

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä