Digisisällöillä rakennamme asiakkaalle REANE-mallin mukaista kokonaisuutta
DIGISISÄLLÖT valitaan kasvupäällikön kanssa suunnitelmaan aina kvartaaliksi kerrallaan.
DIGISISÄLLÖT
Digisisältö tarkoittaa yhtä digimarkkinoinnin toimenpiteiden kokonaisuutta, joka toteutetaan kuukauden aikana.
Esimerkkejä digisisällöistä
Perusta kuntoon
- Asiakasymmärryskysely
- Digistrategia
- Analytiikan käyttöönotto ja tavoiteseuranta
- Analytiikkaseurannan laajentaminen
- Unelma-asiakas
- Sisältösuunnitelma
- Yleinen jakelustrategia
- Kanavien perustaminen/ käyttöönotto
- Kanavatestit
- Jakelustrategia – verkkokauppa
- Tietosuojaseloste verkkosivuille
- Evästeilmoitus verkkosivuille
Löydä asiakkaasi
- Google Ads-käyttöönotto
- Google Ads-kampanjoiden optimointi
- 1 somekanavan käyttöönotto
- 1 some-kampanjan rakentaminen ja optimointi
- Hakukoneoptimointi auditointi
- Verkkosivujen sisältöjen hakukoneoptimointi
- Verkkosivujen tekninen hakukoneoptimointi
- Linkitysten tekeminen hakukoneoptimoinnin tueksi
Vakuuta verkossa
- Laskeutumissivun suunnittelu ja toteutus
- Tietopankin rakentaminen verkkosivuille
- Blogi-toiminnallisuuden ja pohjan rakentaminen verkkosivuille
- Lomake ja CTA-painikkeet
- 1 tekstimuotoinen referenssitarina
- 2 asiantuntija-artikkelia
- 2 laskeutumissivun sisältöä
- 3 mikrosisältöä
- Videokuvauspäivä
- Yhden videon editointi valmiiksi (3–10 min)
Auta asiakasta
- Lisäarvosisältöjen tuottaminen
- UHLE-mallin suunnittelu ja toteutus
- Laskeutumissivun suunnittelu ja toteutus
- 1 webinaarin tekninen toteutus ja tallenteen editointi sekä tuominen verkkosivuille
Hoivaa liidejä & Hoivaa asiakkaita
- Uutiskirjejärjestelmä käyttöön
- 2 uutiskirjeen suunnittelu ja toteutus sekä lähetys
- Markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttöönotto:
perusta ja asennus - Markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttöönotto:
automaatiot ja kirjeet
Tehosta tekemistä
- Integraatio auditointi: Miten järjestelmät toimisivat ketterämmin yhdessä?
- Integraatiosuunnitelman mukainen toteutus
- Automaattinen raportointi
- Markkinoinnin koordinointi
Suosituimmat digisisällöt
Facebook, maksullisen mainonnan kampanja
Teemme kampanjasuunnitelman yhdelle Facebook-mainonnan kampanjalle. Tuotamme myös tekstit ja kuvat kampanjaan. Käytämme joko asiakkaan omia kuvia tai kuvapankkikuvia.
Seuraamme kampanjaa ja optimoimme sitä maksimaalisten tulosten saavuttamiseksi.
Raportoimme tulokset ja teemme toimenpide-ehdotuksia jatkoa varten.
LinkedIn, maksullisen mainonnan kampanja
Teemme kampanjasuunnitelman yhdelle LinkedIn-mainonnan kampanjalle. Tuotamme myös tekstit ja kuvat kampanjaan. Käytämme joko asiakkaan omia kuvia tai kuvapankkikuvia.
Seuraamme kampanjaa ja optimoimme sitä maksimaalisten tulosten saavuttamiseksi.
Raportoimme tulokset ja teemme toimenpide-ehdotuksia jatkoa varten.
Google Ads -tilin käyttöönotto ja ensimmäinen kampanja
Mikäli asiakkaalla ei ole Google Ads -tiliä, luomme sen. Teemme kampanjasuunnitelman, jonka perusteella luomme yhden Google Ads -kampanjan.
Seuraamme kampanjaa ja optimoimme sitä maksimaalisten tulosten saavuttamiseksi.
Raportoimme tulokset ja teemme toimenpide-ehdotuksia jatkoa varten.
Lisäksi toimitamme ”Google Ads -mainontaa tuloksellisesti” -webinaaritallenteen katsottavaksi.
Unelma-asiakas
Määrittelemme unelma-asiakasprofiileja myyjien ja muiden asiakkaamme edustajien kanssa workshopissa. Teemme 1 – 3 profiilia valmiiksi ja käymme ne asiakkaamme kanssa läpi yhdessä. Näitä profiileja voimme hyödyntää jatkossa mm. sisällöntuotannossa ja mainonnassa.
Sisältösuunnitelma
Teemme yhdessä asiakkaan kanssa suunnitelman, millaisia sisältöjä hyödynnetään missäkin kanavassa. Suunnitelma pohjautuu unelma-asiakasprofiiliin ja aiempiin workshop-materiaaleihin.
Hakukoneoptimointi (SEO), auditointi
Tehdään verkkosivujen hakukoneoptimoinnin auditointi, jonka pohjalta luodaan toimenpidesuunnitelma hakukonenäkyvyyden parantamiseksi. Lisäksi toimitamme ”Hakukoneoptimointi: kustannustehokkaasti näkyvyyttä!” -webinaaritallenteen katsottavaksi.
Sisältöelementin suunnittelu ja toteutus (1 kpl)
Suunnittelemme ja toteutamme uuden lohkoeditorilla ylläpidettävän sisältöelementin verkkosivustolle. Digisisältöön sisältyy
- Määrittely
- Suunnittelu
- Iterointi ja hyväksyminen
- Tekninen toteutus
- Asennus
Tekstimuotoinen referenssitarina (1 kpl)
Haastattelemme asiakkaamme ja referenssikohteen edustajat tarinaa varten puhelimitse tai Teamsin välityksellä. Toimitamme kysymykset etukäteen tutustuttavaksi. Haastattelun perusteella kirjoitamme tarinan ja toimitamme tekstin haastatelluille hyväksyttäväksi.
Valmis tarina julkaistaan asiakkaan verkkosivuilla.
Esimerkkejä
Tekstimuotoinen työntekijätarina (1 kpl)
Haastattelemme työntekijän ja asiakkaamme edustajan tarinaa varten puhelimitse tai Teamsin välityksellä. Toimitamme kysymykset etukäteen tutustuttavaksi. Haastattelun perusteella kirjoitamme tarinan ja toimitamme tekstin haastatelluille hyväksyttäväksi.
Valmis tarina julkaistaan asiakkaan verkkosivuilla.
Esimerkkejä
Lisäarvosisältö
Päätämme aiheen asiakkaan kanssa yhdessä workshopin tulosten perusteella. Tuotamme lisäarvosisällön, eli esimerkiksi oppaan tekstit ja ulkoasun. Lopputuloksena on asiakkaan visuaalista ilmettä mukaileva PDF-tiedosto.
Lisäarvosisältö voi olla myös webinaaritallenne, laskuri tai jokin muu, mistä kävijä on valmis ”maksamaan” oman yhteystietonsa verran.
Markkinoinnin automaation käyttöönotto
Tehdään suunnitelma markkinoinnin automaation käyttöönotosta ja toteutetaan se. Laadimme yhden uutiskirjepohjan. Luomme kontaktilistat ja viemme ne järjestelmään.
Toimitamme ”Hoivaa kohti kauppaa: Markkinoinnin automaatio ja uutiskirjeet” -webinaaritallenteen katsottavaksi.
Suosituimmat järjestelmät:
- Active Campaign
- Hubspot
- Pardot
Automaattinen raportointi
Asiakkaan tiedot haetaan eri lähteistä raporttipohjaan automaattisesti. Näin saadaan raportointi automatisoitua.
- Seurattavia kanavia voivat olla esimerkiksi
- Facebook Business Manager
- LinkedIn Campaign Manager
- Google Ads
- Google Search Console
- Google Analytics
Lue tarkemmin, miten digisisältöjä käytetään