13.4.2017

WordPress ja ActiveCampaign – markkinoinnin automaation powerkaksikko!

Edellisessä blogitekstissä keskityimme markkinoinnin automaation kolmikantaan. Nyt aiheena on markkinoinnin automaation käyttöönotto. Nopea, helppo ja edullinen tapa rakentaa yrityksellesi markkinoinnin automaatio onkin ottaa käyttöön kaksi järjestelmää: Active Campaign ja WordPress.

Active Campaign

sisältää ammattimaiset työkalut mm.

  • sähköpostimarkkinointiin
  • automaatioiden toteutukseen eli asiakkaiden hoivaamiseen
  • kävijöiden seurantaan ja pisteytykseen
  • liidien käsittelyyn.

Laskeutumissivut

WordPress -julkaisujärjestelmällä taas voidaan toteuttaa ammattimaisesti hakukoneoptimoituja laskeutumissivuja sekä blogauksia. WordPressiin on tarjolla veloituksettomia SEO lisäosia, joista suosittelen erityisesti Yoast SEO –pluginia. Laskeutumissivujen SEO-tilannetta voit tarkkailla esimerkiksi Chromen omalla SEO-lisäosalla tai Seoptimer-työkalulla. Suosittelen myös Google Analyticsin käyttöönottoa, jolloin saadaan lisätietoa myös siitä mistä lähteistä liikennettä laskeutumissivuille saadaan (sähköpostit, Google, some jne.).

Lomakkeet ja konversio

WordPressiin voidaan helposti sisällyttää ActiveCampaignin avulla rakennetut konversiopisteet kuten esimerkiksi pikaoppaiden lataukset ja uutiskirjeiden tilaukset, joissa asiakkaalta pyydetään sähköpostiosoitetta. Järjestelmien käyttö yhdessä on helppoa valmiiden integraatioiden avulla, eikä niiden yhdistäminen vaadi suurta teknistä osaamista.

Hinnoittelu

Markkinoinnin automaatiolla on pitkään ollut maine kalliina kokonaisuutena, mutta näiden kahden avulla saat automaation käyttöön suoraan sanottuna edullisesti. WordPress on avoimen lähdekoodin järjestelmä, joten siitä ei tule lainkaan lisenssikustannuksia. ActiveCampaignin hinnoittelumalli on hyvin huokea, kun alkuun pääsee jo 17 dollarin kuukausimaksulla. AC ei vaadi myöskään sitoutumisia esimerkiksi vuosisopimuksiin, vaan järjestelmän käyttöä voi jatkaa aina kuukausi kerrallaan.

Markkinoinnin automaation polttoaine

Järjestelmiin ei siis kannata hukata liikaa euroja eikä aikaa. Sen sijaan kannattaa investoida runsain käsin asiakkaiden hoivaamista vaativaan sisältöön. Tunne siis asiakasyleisösi ja tarjoa heille apua kiinnostavien ja innostavien sisältöjen avulla. Ilman sitouttavaa sisältöä ei markkinoinnin automaatiollasi ole polttoainetta myllyttää kuumia liidejä myynnillesi!

Jäikö jokin askarruttamaan? Kurkkaa tästä, miten toteutamme verkkosivu-uudistuksia!

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys