7.2.2018

Verkkosivujen uudistaminen ja Google-näkyvyys

”Jes, uudistetaan verkkosivut! Näyttää vanhanaikaiselta ja väritkin on tylsät!”

Uusien verkkosivujen julkaisun jälkeen katsellaankin hyvin tyypillistä ongelmaa: Kivalta näyttää, mutta sijoitukset Googlessa ovat tipahtaneet, analytiikan käppyrät näyttävät yhä alenevia kävijämääriä eikä yhteydenottoja tule!

Verkkosivu-uudistuksen kolmen kärki

Jos haluat onnistua uudistuksessa, ota projektiin näkökulmaksi seuraavat:

  1. Löydettävyys = asiakkaat löytävät sivuillemme myös jatkossa.
  2. Asiakashyöty = kiinnostava sisältö.
  3. Verkkosivujen olemassaolon tarkoitus = konversio.

Vältä siis seuraavat sudenkuopat:

  • Keskitä puolet resusseista sisällöntuottamiseen. Ideoikaaa ja miettikää millainen sisältö kiinnostaa asiakkaitanne. Älä karsi vaan rikasta. Google vihaa kopiointia, joten jätä se väliin.
  • Puhu asiakkaittesi kieltä. Hyödynnä Googlen avainsanatyökalua ja unohda ammattijargoni.
  • Jos muutat sivustosi rakennetta, muista ottaa talteen jo kerätty linkkivoima. Tekninen optimointi ja uudelleen ohjaukset ovat elintärkeitä, jotta et romuta linkkiprofiiliasi.
  • Hyödynnä Googlen Search Console -työkalua.

Google-näkyvyys vaatii siis pitkäjänteistä työtä. Älä menetä kävijöitäsi verkkosivu-uudistuksen yhteydessä. Tutustu tapaamme toteuttaa hakukoneoptimointia.

Klikkaa itsellesi talteen Vinkkilista:

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys