”Jes, uudistetaan verkkosivut! Näyttää vanhanaikaiselta ja väritkin on tylsät!”
Uusien verkkosivujen julkaisun jälkeen katsellaankin hyvin tyypillistä ongelmaa: Kivalta näyttää, mutta sijoitukset Googlessa ovat tipahtaneet, analytiikan käppyrät näyttävät yhä alenevia kävijämääriä eikä yhteydenottoja tule!
Verkkosivu-uudistuksen kolmen kärki
Jos haluat onnistua uudistuksessa, ota projektiin näkökulmaksi seuraavat:
- Löydettävyys = asiakkaat löytävät sivuillemme myös jatkossa.
- Asiakashyöty = kiinnostava sisältö.
- Verkkosivujen olemassaolon tarkoitus = konversio.
Vältä siis seuraavat sudenkuopat:
- Keskitä puolet resusseista sisällöntuottamiseen. Ideoikaaa ja miettikää millainen sisältö kiinnostaa asiakkaitanne. Älä karsi vaan rikasta. Google vihaa kopiointia, joten jätä se väliin.
- Puhu asiakkaittesi kieltä. Hyödynnä Googlen avainsanatyökalua ja unohda ammattijargoni.
- Jos muutat sivustosi rakennetta, muista ottaa talteen jo kerätty linkkivoima. Tekninen optimointi ja uudelleen ohjaukset ovat elintärkeitä, jotta et romuta linkkiprofiiliasi.
- Hyödynnä Googlen Search Console -työkalua.
Google-näkyvyys vaatii siis pitkäjänteistä työtä. Älä menetä kävijöitäsi verkkosivu-uudistuksen yhteydessä. Tutustu tapaamme toteuttaa hakukoneoptimointia.
Klikkaa itsellesi talteen Vinkkilista: