24.11.2022

#verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Mira

Duunissa Verkkoasemalla

Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti.

Olen Mira Keränen, 33-vuotias oululaistunut kainuulainen. Koulutukseltani olen myynnin ja markkinoinnin tradenomi. Olen ollut koko työurani erilaisissa myynti- ja asiakaspalvelutehtävissä. Vapaa-aikani kuluu 2- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa touhuillessa sekä urheillessa.  

Miten ja miksi päädyit Verkkikselle?

Vanhempainvapaan aikana v. 2019 silmäilin työpaikkoja, jotka vaikuttivat mielenkiintoisilta ja joissa olisi mukava olla töissä. Kiinnostus Verkkoasemaa kohtaan heräsi jo silloin. Töihin paluu alkoi tulla ajankohtaiseksi v. 2022 ja kun heti alkuvuonna näin Verkkoaseman ilmoituksen kasvutraineen paikasta, päätin hakea sitä. Työnkuva vaikutti erittäin mielenkiintoiselta ja sisälsi juuri niitä asioita, joita omalta työltäni toivoin ja odotin. 

Mitä kaikkea olet tehnyt Verkkisellä?

Olen päässyt vastaamaan myynnistä ja asiakkuuksistamme. Olen mukana myyntitapaamisissa ja uusasiakashankinassa. Pidän myös huolta nykyisistä asiakkaistamme. Alussa sain keskittyä opiskelemiseen ja uuden oppimiseen, ja nyt pääsen hyödyntämään oppejani käytännössä.  

Mikä on roolisi Verkkiksellä nyt ja mitä työnkuvaasi kuuluu?

Olen kasvutrainee, Kasvupäällikkö-tiimimme tuorein vahvistus. Työnkuvaani kuuluu myynti sekä asiakkuuksista vastaaminen. Olen päässyt osallistumaan yhä enemmän asiakkuuksiimme, ja vastaamaan sekä omista asiakkaista että uusasiakashankinnasta. Projektijohtaminen ja -hallinta kuuluvat myös työnkuvaani.

Mitkä ovat työn parhaat puolet?

Työn monipuolisuus, yksikään päivä ei ole aivan samanlainen edeltäjäänsä ja aina pääsee oppimaan uutta. Pidän myös hyvänä asiana työn joustavuutta, eli voin itse vaikuttaa työaikaani ja siihen, mistä työt tehdään. Tämän ansiosta työn ja vapaa-ajan yhteensovittaminen käy helposti. Myös työkaverit sekä meidän asiakkaamme ovat mahtavia tyyppejä, ja heidän kanssa on erittäin antoisaa tehdä töitä joka päivä. 

Millaista Verkkiksellä on olla töissä? Mikä on parasta?

Verkkiksellä on mahtavaa olla töissä! Täällä pääsee joka päivä oppimaan uutta ja saa haastaa itseään ja tulla pois omalta mukavuusaluettaan. Parasta on avoin, innostava ja kannustava ilmapiiri. Täällä kannustetaan rohkeasti kokeilemaan uutta ja luotetaan siihen, että hommat tulevat hoidetuksi. Täällä uskaltaa pyytää myös apua muilta, ja aina sitä on tarjolla.  

Alussa sain keskittyä opiskelemiseen ja uuden oppimiseen, ja nyt pääsen hyödyntämään oppejani käytännössä.  

Mira Keränen

Oma asiantuntijuus

Mitä töitä olet tehnyt ennen Verkkistä? 

Minulla on pitkä kokemus myynnistä ja asiakaspalvelusta finanssialalta, jonne hyppäsin suoraan koulun penkiltä. Toimin asiakaspalvelutehtävissä myös opiskeluaikoina.  

   

Miten työroolisi / osaamisesi on kehittynyt täällä työskennellessäsi?  

Olen oppinut todella paljon uutta digitaalisesta markkinoinnista ja sen mahdollisuuksista. Myös projektinjohtaminen on kehittynyt tänä aikana ja siihen on tullut tietynlaista varmuutta. Toki omat asiakkuudet ovat tulleet mukaan nyt syksyn aikana.  

   

Miten selittäisit työpäiväsi/-tehtäväsi lapselle?  

Autamme asiakkaitamme näkymään paremmin digitaalisissa kanavissa erilaisten toimenpiteiden, kuten mainonnan, avulla. Huolehdin, että asiat tulevat hoidettua sovitusti. Lisäksi pidämme erilaisia tapaamisia ja palavereja mm. asiakkaiden ja työkavereiden kanssa ja suunnitellaan yhdessä uutta.  

Minkä arvokkaan vinkin antaisit yrityksille?  

Kaikkea ei tarvitse osata tehdä itse. 

Verkkiksellä on mahtavaa olla töissä! Täällä pääsee joka päivä oppimaan uutta ja saa haastaa itseään ja tulla pois omalta mukavuusaluettaan.

Mira Keränen
Tilaa blogit

Mira Keränen

Titteli: Kasvutrainee

Koulutus: Tradenomi (AMK)

Supervoima: Olen hyvä tekemään suunnitelmat A, B ja C ja vaihtamaan suunnitelmasta toiseen tarpeen vaatiessa. Aina on ässä hihassa, että hommat rullaavat! 

Mitä muut verkkisläiset eivät tiedä sinusta? Olen värisokea

Motto If you can dream it, you can do it  

#verkkisläinen: Maaliskuusta 2021

 

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys