26.3.2021

#verkkisläiset – Tarinoita ruudun takaa: Mika

Duunissa Verkkoasemalla

Kuka olet? Kuvaile itseäsi lyhyesti.

Mika Väisänen(FM), nettisivujen sekatyöläinen ja paljasjalkainen oululainen.

Miten ja miksi päädyit Verkkikselle? Miksi hait juuri Verkkoasemalle töihin?

Aiemmassa työssäni olen päässyt tekemään Verkkiksen kanssa yhteistyötä ja porukasta jäi rento, mutta asiantunteva fiilis. Syksyllä minulla oli hakusessa verkkokauppoihin liittyvään koulutukseen harjoittelupaikka, jolloin päätin hakea Verkkikselle. Yksi asia johti toiseen ja tässä sitä nyt ollaan!

Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä Verkkiksellä?

Vaikka mitä! Markkinoinnin automaation työtehtäviä, verkkosivumuutoksia, nettisivujen kieliversioita, UI-suunnittelua, Google Tag Manager – seurantaa vain muutamia mainitakseni. Jokainen päivä on erilainen 🙂

Mikä on roolisi Verkkiksellä nyt?

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija.

Mitkä ovat työsi parhaat puolet?

Työtehtävien monipuolisuus.

Mitkä kolme adjektiivia sinulla tulee ensimmäisenä mieleen Verkkiksestä/työstäsi?

Asiantunteva, rento, luotettava

Kerro joku hauska juttu mikä on tapahtunut työpaikalla

Kyllä se varmaan on ihmisten tapaaminen samassa fyysisessä tilassa ensimmäistä kertaa useamman kuukauden työskentelyn jälkeen. Hauskalla tavalla hämmentävää etenkin silloin, kun minut tunnistetaan, mutta itse et ole kuullut kuin henkilön äänen. Webbikamerat päälle kokouksissa ihmiset!

Millaista verkkiksellä on olla töissä? Mikä Verkkiksessä/työssäsi on parasta?

Kiinnostavaa ja mielekästä. Firmassa on hyvä yhteishenki ja monipuoliset työtehtävät pitävät mielen virkeänä. Uutta asiaa tulee opeteltua päivittäin.

Jos voisit olla päivän kuka tahansa, kuka olisit?

Röllipeikko

Oma asiantuntijuus

Mitä töitä olet tehnyt ennen Verkkistä / mitä alan osaamista sinulla oli ennen tänne tuloa?

Kokemusta minulla on webdesignerin töistä, jossa nettisivujen kasaamisen lisäksi tein satunnaisesti käytettävyystestausta ja UI-suunnittelua.

Miten työroolisi / osaamisesi on kehittynyt täällä työskennellessäsi?

Uutena juttuna ymmärrystä on kertynyt muun muassa Google Analytics ja Tag Manager -palveluista. Koen että, ongelmanratkaisukyky ja luotto omaan osaamiseen on kohentunut.

Miten selittäisit työpäiväsi/-tehtäväsi lapselle?

Autamme yrityksiä tavoittamaan parhaat asiakkaat verkossa.

Minkä arvokkaan vinkin antaisit yrityksille, mitä ei yleensä osata ottaa huomioon?

Panostakaa hakukonenäkyvyyteen ja analytiikkaan. Optimoimalla oikeille hakusanoille on mahdollista saada niin sanottua ilmaista näkyvyyttä tuotteille ja palveluille. Myös nettisivujen teknisellä toteutuksella alkaa olla merkittävä vaikutus hakukoneille.

Tilaa blogit

 Mika Väisänen

Titteli: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

Supervoima: Sinnikkyys

Koulutus: Filosofian maisteri (tietojenkäsittelytieteet)

#verkkisläinen: Syksystä 2020

Motto: Ihminen, joka ei tee virheitä ei tavallisesti tee muutakaan

Fun fact: Pesunkestävä hevimies ja hifi-intoilija, jonka vapaa-aika kuluu musiikin kuuntelun, kitaran soiton ja retropelien parissa.

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys