1.12.2016

Tuomas Timonen: Verkkoasema ja minä

Viimeinen lukuvuoteni Oulun yliopistossa meni aikalailla gradua kirjottaessa. Ajatuksissani oli jo jonkin aikaa ollut tunne, että pitäisi alkaa kartoittamaan työmahdollisuuksia. Näytti vahvasti siltä, että tulisin valmistumaan keväällä. Työtilanne Oulun alueella oli kohtalaisen heikko, yhtä heikko kuin se oli ollut jo pitkän aikaa. Lopputalvesta sain kuitenkin koulun sähköpostiin viestin, jossa oululainen pitkän linjan digitoimisto (perustettu vuonna 1997) etsi osa-aikaista digitaalisesta markkinoinnista kiinnostunutta tekijää. Vielä kun rekrytoija oli tuttu, nykyinen esimieheni Riikka, päätin hakea Verkkikselle.

Tällä tavoin toinen työ vaihtui toiseen eli opiskelut jäivät ja tilalle tuli tekemistä, josta maksetaan jopa palkkaa. Koulun ja töiden ohella olen täyttänyt vapaa-aikani lähes koko elämäni ajan jalkapallolla ja muulla urheilulla. Jos en itse ole liikkumassa, niin seuraan, kuinka muut sitä tekee. Urheilu onkin mahtava syy viettää vapaa-aikaa ja olla kavereiden kanssa.

Työni Verkkoasemalla alkoivat harjoittelujaksolla maaliskuun loppupuolella. Alusta alkaen oli kuitenkin selvää, että halusin saada Verkkoasemalta ihan oikean työn. Uuden oppiminen vaatii aina aikansa ja erityisesti asiantuntijaorganisaatiossa sinun on osattava asiat paremmin kuin hyvin, jotta voit hyvällä omatunnolla pyrkiä auttamaan myös muita eli asiakkaitasi. Kovalla harjoittelulla ja heittäytymällä työhön aloin rakentamaan työkokemustani kaiken koulussa oppimani päälle.

Sain hyvissä ajoin kesällä tietää, että olen tervetullut Verkkoasemalle myös harjoittelun jälkeen osa-aikaisena digitaalisen markkinoinnin assistenttina. Oli sanomattakin selvää, että paljon oli vielä opittavaa, eikä oppiminen lopu koskaan. Nyt minulla on kuitenkin mahdollisuus tehdä toista rakastamaani asiaa, nimittäin matkailua. Olen pyrkinyt joka vuosi käymään uusissa paikoissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Lisäksi näihin reissuihin on helppo yhdistää urheilu ja sen katsominen.

Kun kaikki ei ole enää aivan uutta, on huomattavasti helpompi alkaa kehittämään osaamistani kohti yksityiskohtaisempia ratkaisuja – tietenkin asiakkaiden hyväksi. Jo nyt huomaan, kuinka paljon olen tämän reilun puolen vuoden aikana oikeasti oppinut niin digitaalisesta markkinoinnista, yrityselämästä kuin myös asiakkaistamme ja olen siitä todella ylpeä.

Viime viikolla sain elämäni ensimmäisen oikean ylennyksen, kun digitaalisen markkinoinnin assistentista tuli oikea asiantuntija. Asiantuntijan titteli on todistus tietystä osaamisen tasosta, mutta se on osaltaan myös henkinen virstanpylväs. Nyt uskallan oikeasti sanoa, että olen aika hyvin perillä siitä, miten digitaalinen markkinointi toimii. Myönnettäköön, että asuntovelalliselle vakituinen ja täysipäiväinen työ on myös aikamoinen helpotus.

Tilaa blogit

Nimi: Tuomas Timonen
Rooli Verkkoasemalla: Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
Verkkoasemalla vuodesta: 2016
LinkedIn: https://fi.linkedin.com/in/timonentuomas
Harrastukset: Jalkapallo, futsal, kuntosali, sulkapallo, golf, pleikkari4, reissaaminen ja hyvä ruoka
Lempiruoka: Pollo Limonello
Motto: ”Leuka pystyyn ja kohti uusia onnistumisia!”

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys