25.4.2018

Tuloksellista digimarkkinointia?

Oppia ikä kaikki

Olin vasta palaverissa, jossa asiakas jakoi surullisen yleisen tarinan markkinointikokemuksistaan:

”Teimme markkinointia, jolla ohjattiin kävijöitä verkkosivustollemme. Kävijöitä tulikin, seurasimme onnesta soikeana analytiikkatyökaluista, kuinka kävijäkäyrä nousi tiukalla kulmakertoimella.. Sitten se laski vielä tiukemmassa kulmassa ja meille jäi käteen vain reilun tonnin lasku.”

Tästä oppineena asiakas oli päättänyt uusia verkkopalvelunsa ja analytiikkatyökalunsa ennen seuraavan markkinointikampanjan tekoa.

Perusasiat kuntoon

Harmillisen usein unohdetaan laittaa perusasiat kuntoon ennen tuntuvien markkinointi-investointien tekemistä. Tässä yhteydessä perusasia on verkkopalvelu, johon liikennettä johdetaan ja jossa kävijästä pyritään tekemään asiakas. Asiakkaaksi tekemistä voidaan helpottaa inbound-markkinoinnilla sekä tehokkailla analytiikkatyökaluilla ja/tai markkinoinnin automaatioratkaisuilla, joilla pääsemme tutustumaan niihinkin kävijöihin, jotka eivät jätä yhteystietojaan.

Mikäli verkkosivusi ei toimi tehokkaasti, ei massojen haaliminen tuota toivottua tulosta.

Digimarkkinointi on ajateltava kokonaisuutena

Turhan usein digimarkkinoinnissa sorrutaan kokoamaan tilkkutäkki eri palveluita pahimmillaan eri toimittajilta. Ikävimmissä tapauksessa nämä irralliset kampanjat ovat päällekkäisiä toistensa kanssa.

Tilkkutäkillä ei saada huipputuloksia, vaan myös digimarkkinoinnissa on ajateltava kokonaisuutta:

  • Verkkosivuston on toimittava moitteettomasti kaikilla laitteilla
  • Verkkosivuston on oltava helposti löydettävissä
  • Digimarkkinoinnin mitattavuutta on hyödynnettävä
  • Laajasta skaalasta digimarkkinoinnin kanavia on etsittävä liiketoimintaasi sopivimmat
  • Verkkopalvelusta tulee kerätä kuumat leadit myynnin tueksi

Tämä kaikki toteutuu parhaiten digimarkkinoinnin kokonaisratkaisulla, jossa mahdollistetaan erilaisten digimarkkinoinnin keinojen hyödyntäminen. Älä siis osta enää irrallisia Google AdWords- tai Facebook-kampanjoita vaan ota kokonaisuus haltuun ja saavuta ennen näkemättömiä tuloksia.

Digimarkkinoinnin punainen lanka

Digimarkkinoinnin punainen lanka syntyy, kun koko REANE-malli otetaan haltuun:

  • Tavoitamme kävijät eri kanavissa ja ohjaamme verkkosivustolle.
  • Sitoutamme kävijät verkkosivustolla hyvän sisällön ja vakuuttavan sivuston avulla.
  • Aktivoimme käyttäjät toimimaan oma-aloitteisesti verkkopalvelussa.
  • Palvelemme kävijöitä myös käynnin jälkeen kokoamalla kuumia leadejä myynnin tueksi tai tarjoamalla uudelleenmarkkinoinnilla lisätietoa palveluistamme eri kanavissa.
  • Tehostamme liiketoimintaasi verkossa erilaisen ohjelmistoratkaisuin, kuten CRM-järjestelmällä.

Verkkoasema tarjoaa digimarkkinoinnin kokonaisratkaisua Marketing IT –palveluna.

Kiinnostuitko? Pyydä tarjous.

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys