9.12.2016

Referenssikertomus Oy Viacon Ab

Viacon Oy:lle käynnistettiin hakukoneoptimointiprojekti marraskuussa 2015. Viacon oli juuri uudistanut verkkosivustonsa, mutta uuden sivuston hakukonelöydettävyys oli heikentynyt merkittävästi. Verkkoaseman analyysi osoitti syyksi uuden one-pager –sivustotyylin, jolla ”Tuotteet”-sivu oli toteutettu. Uudessa sivustomallissa kaikki tuotteet ja palvelut oli koottu typistetyllä sisällöllä yhdelle sivulle ja näin liiketoiminnan kaikki keskeisimmät avainsanat kilpailivat keskenään.

Tilanne 11/2015:

Ongelmaa lähdettiin ratkaisemaan räjäyttämällä sivustorakenne uusiksi. Tuotteet-sivu purettiin osiin ja jokaiselle tuotteelle luotiin oma laskeutumissivu. Uusille sivuille työstettiin merkittävästi lisää sisältöä ja sivuille luotiin alasivuja. Tämän lisäksi sivuston tekniikka tarkastettiin ja hakukoneoptimointia haittaavat virheet korjattiin.

Varsinainen optimointiprojekti käynnistyi keväällä 2016 ja syksyllä 2016 saimme hakukoneoptimoinnin tulokset näkyville:

”Verkkosivustomme uudistuksen seurauksena hakokonelöydettävyytemme heikkeni merkittävästi ja kaipasimme nopeasti korjaavia toimenpiteitä. Verkkoaseman esittelemät ratkaisut tuntuivat toimivilta sekä kustannustehokkailta joten oli helppoa aloittaa yhteystyö.”

Pidimme tärkeänä ettei kotisivujemme käytettävyys tai visuaalinen ilme kärsi muutoksista ja tässä onnistuttiin, käytettävyys jopa parani. Muokkasimme myös sisältöjä vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeita joten nykyisiltä sivuiltamme löytyy myös aiempaa kattavammin informaatiota. Prosessin aikana opimme paljon kotisivujen rakenteista sekä hakukonelöydettävyydestä ja tätä tietoa tulemme hyödyntämään myös jatkossa.

”Työskentely verkkoaseman asiantuntijoiden kanssa oli todella miellyttävää ja asetetut tavoitteet saavutettiin aikataulussa joten on helppoa todeta että olemme tyytyväisiä asiakkaita” Marko Jokinen, Tuotepäällikkö, Oy Viacon Ab.

Lue lisää, miten voisimme toteuttaa teille verkkosivu-uudistuksen ja höystää tuloksia vielä hakukoneoptimoinnilla!

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys