1.4.2020

Pitäisikö perinteiset markkinointisuunnitelmat heittää roskakoriin?

Olen perustamassa uutta yritystä harrastukseeni liittyen ja ajattelin josko tällä kertaa tekisin liiketoimintasuunnitelman. Löysin pohjan yrittäjille suunnatusta palvelusta ja sieltä bongasin kohdan, jossa kuvailtiin markkinointisuunnitelman sisältöä. Meinasi leuka tippua lattiaan sitä lukiessa. Ei vilaustakaan ostajapersoonista, sisällöistä, luottamuksen rakentamisesta. Sen sijaan puhuttiin logosta, kirjekuorista ja mainosteippauksista. Toivon syvästi, ettei yksikään uusi yrittäjä perustaisi markkinointiaan noiden neuvojen varaan!

Markkinoinnin ytimessä on kommunikaatio.

1. Kuka on asiakkaasi? Tunne asiakkaasi: Millaisia haasteita, ongelmia, pelkoja hänellä mahdollisesti on?
2. Kun tunnet asiakkaasi, tiedät mikä häntä kiinnostaa: Hyödyt. Unohda tuotteesi/palvelusi yksittäiset detaljit ja keskity suureen kuvaan!
3. Tuota aktiivisesti asiakasta kiinnostavaa sisältöä!
4. Jakele raivokkaasti digitaalisissa kanavissa.

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys