✔️Tulee täysin tuntemattomalta lähettäjältä tuttavalliseen sävyyn.
✔️Viesti on geneerinen, eikä vastaa tarpeeseen.
✔️Ei kerro tarjottavan tuotteen hyötyjä millään tasolla.
✔️Yritys paistattelee omassa erinomaisuudessaan.
✔️Käskee vastaanottajaa aukaisemaan kalenterin, ja ehdottamaan tapaamisaikaa.
Väistä checklistin kaltaiset ongelmat näillä kolmella vinkillä!
1. Älä myy kaikkea kaikille. Kohdentamaton viesti ei kiinnosta ketään. Yksityisetsivää et kuitenkaan tarvitse apuun, vaan selvitä edes muutama helposti saatavilla oleva mittari kohderyhmästäsi.
2. Unohda se ainainen korporaatiolätinä. Oman agendan tuputtaminen ei maistu kenellekään! Paistattele erinomaisuudessa omalla ajallasi, ja kerro asiakkaalle jotain, mikä saattaisi kiinnostaa häntä. Lisäksi jos haluat päästä tapaamaan kasvokkain, ehdota suoraan aikaa, äläkä käske avaamaan kalenteria.
3. Älä oleta että kohteesi tuntee sinut. Tuttavallinen viesti ensialkuun täysin tuntemattomalle kohteelle voi aiheuttaa hämmennystä. Luottamus ei synny yhdellä sähköpostilla, jossa kaikki on pielessä, vaan lämmittele liidiä pidempään.