Digitaalisen markkinoinnin tornado kiihtyy kiihtymistään. Tällä hetkellä tornadossa pyörivät hurjaa vauhtia seuraavat trendit:
- Videoiden teko ja niiden levitys
- Sosiaaliset mediat
- Markkinoinnin automaatio
Erilaiset markkinatutkimukset kertovat samaa viestiä: Nyt halutaan investoida Youtubeen ja Facebookin videoihin.
Mutta mihin kaikki nämä eri kanavat ohjaavat?
Jotta olisi kannattavaa satsata ulkopuolisiin kanaviin ja medioihin, tulee ensin huolehtia siitä että oma ja se tärkein media on kunnossa: eli ne yrityksen verkkosivut. Omista verkkosivuista voisi todeta seuraavaa: ”It is the place where magic happens.”
- Verkkosivujen sisältö vakuuttaa, todistaa, naurattaa, kiinnostaa jne. Saa asiakkaan tutustumaan sinuun ja yritykseesi.
- Verkkosivut ovat myös paikka, missä pelkästä kävijästä tehdään liidi. Blogeihin kommentoiminen, oppaiden tai e-kirjojen tilaaminen, tarjouspyynnön jättäminen, uutiskirjeen tilaajaksi liittyminen – nämä kaikki ovat mahdollisia tapoja, joilla saat kontaktin vielä tuntemattomaan kävijään.
Verkkosivujen tehtävä
Verkkosivut tulisi siis rakentaa siten, että ne näyttävät ja tuntuvat hyviltä, mutta suorittavat myös tehtävänsä: konvertoivat kävijästä liidin. Eli muuttavat kävijäkäppyrät houkutteleviksi liideiksi myyjille. Konkreettisesti tämä tarkoittaa mm. sitä, että verkkosivuille rakennetaan erilaisia laskeutumissivuja (sisältöjä) ja CTA-pisteitä, joita seurataan ja kehitetään aktiivisesti.
Tässä vaiheessa lienee selvää, että pelkkä yrityskeskeinen viestintä tuotteista tai palveluista ei riitä. Asiakasta kiinnostava sisältö, joka myös löytyy hyvin hakukoneista, on keskeisessä roolissa verkkosivujen kehittämisessä. Sisältö voi olla mm. blogeja, viedoita, oppaita, referenssejä, tarinoita, kuvauksia, teknisiä speksejä – kaikkea sitä mikä asiakasta voisi kiinnostaa!
Verkkosivut ovat digitaalisen markkinoinnin tornadon keskiössä, kaikki ympärilläoleva johdattaa kävijän lopulta sinne. Kaikki tiet vievät roomaan ja kaikki digikanavat johdattelevat verkkosivuille.
Etkö ole varma kuinka lähteä liikkeelle? Ota meihin yhteyttä, autamme mielellämme!