31.5.2018

Mikä on verkkosivujen rooli digimarkkinoinnissa? Tarvitaanko niitä enää?

Digitaalisen markkinoinnin tornado kiihtyy kiihtymistään. Tällä hetkellä tornadossa pyörivät hurjaa vauhtia seuraavat trendit:

  1. Videoiden teko ja niiden levitys
  2. Sosiaaliset mediat
  3. Markkinoinnin automaatio

Erilaiset markkinatutkimukset kertovat samaa viestiä: Nyt halutaan investoida Youtubeen ja Facebookin videoihin.

Lähde: Hubspot, The state of inbound 2016

Mutta mihin kaikki nämä eri kanavat ohjaavat?

Jotta olisi kannattavaa satsata ulkopuolisiin kanaviin ja medioihin, tulee ensin huolehtia siitä että oma ja se tärkein media on kunnossa: eli ne yrityksen verkkosivut. Omista verkkosivuista voisi todeta seuraavaa: ”It is the place where magic happens.”

  1. Verkkosivujen sisältö vakuuttaa, todistaa, naurattaa, kiinnostaa jne. Saa asiakkaan tutustumaan sinuun ja yritykseesi.
  2. Verkkosivut ovat myös paikka, missä pelkästä kävijästä tehdään liidi. Blogeihin kommentoiminen, oppaiden tai e-kirjojen tilaaminen, tarjouspyynnön jättäminen, uutiskirjeen tilaajaksi liittyminen – nämä kaikki ovat mahdollisia tapoja, joilla saat kontaktin vielä tuntemattomaan kävijään.
Lähde: Hubspot

Verkkosivujen tehtävä

Verkkosivut tulisi siis rakentaa siten, että ne näyttävät ja tuntuvat hyviltä, mutta suorittavat myös tehtävänsä: konvertoivat kävijästä liidin. Eli muuttavat kävijäkäppyrät houkutteleviksi liideiksi myyjille. Konkreettisesti tämä tarkoittaa mm. sitä, että verkkosivuille rakennetaan erilaisia laskeutumissivuja (sisältöjä) ja CTA-pisteitä, joita seurataan ja kehitetään aktiivisesti.

Tässä vaiheessa lienee selvää, että pelkkä yrityskeskeinen viestintä tuotteista tai palveluista ei riitä. Asiakasta kiinnostava sisältö, joka myös löytyy hyvin hakukoneista, on keskeisessä roolissa verkkosivujen kehittämisessä. Sisältö voi olla mm. blogeja, viedoita, oppaita, referenssejä, tarinoita, kuvauksia, teknisiä speksejä – kaikkea sitä mikä asiakasta voisi kiinnostaa!

Verkkosivut ovat digitaalisen markkinoinnin tornadon keskiössä, kaikki ympärilläoleva johdattaa kävijän lopulta sinne. Kaikki tiet vievät roomaan ja kaikki digikanavat johdattelevat verkkosivuille.

Etkö ole varma kuinka lähteä liikkeelle? Ota meihin yhteyttä, autamme mielellämme!

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys