Markkinointiteknologiat mielletään helposti vieraiksi ja kaukaisiksi työkaluiksi, joista on itselle vain vähän konkreettista hyötyä. Todellisuus on kuitenkin toinen: suurimmalla osalla yrityksistä on kertynyt vuosien saatossa päivittäiseen käyttöön valikoima erilaisia markkinointiteknologioita. Saatko sinä näistä teknologioista kaiken irti?
Markkinointiteknologioita on olemassa monenlaisiin tarpeisiin. Esimerkiksi verkkosivujen julkaisujärjestelmät, CRM ja Google Ads ovat esimerkkejä markkinointiteknologioista.
Mitä hyötyä markkinointiteknologioista sitten on?
Ne vähentävät käsityön määrää ja tehostavat markkinointiasi. Eri järjestelmien automatisoinnilla ja integroinnilla tieto kulkee nopeasti. Asiakkaan näkövinkkelistä markkinoinnin tehostuminen parantaa asiakaskokemusta oikea-aikaisten viestien avulla.
Lisäksi markkinointiteknologioiden etuna on niistä saatava data, joka auttaa sinua tekemään parempia päätöksiä ja korottaa markkinointisi laatua.
Mitä markkinointiteknologioilla voi tehdä?
Kun tarkastellaan asiakkaan ostopolkua yrityksen vinkkelistä, pystytään markkinointiteknologioilla tehostamaan ja helpottamaan polun jokaista vaihetta. Katso videolta, mitkä työkalut toimivat parhaiten missäkin vaiheessa!