12.4.2018

Laskeutumissivu osana digimarkkinointia

Laskeutumissivu, landing page, ländäri.. Kaikki tarkoittavat yksinkertaisesti yhtä verkkosivujen sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa Google-mainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? – Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan vaan suoraan ravintolasi pitopalvelua esittelevään osioon. Laskeutumissivu siis tarkoittaa paikkaa, johon mainoksella ohjataan ja jossa asiakasta ohjataan eteenpäin konversioon (=kauppaan, yhteydenottoon, tarjouspyyntöön).

Digimarkkinoinnin keinot kuten Google-mainonta tai sähköpostimarkkinointi on vain keinoja ohjata asiakkaita luoksesi, laskeutumissivusi on myyjä, joka hieroo asiakkaan kanssa kaupat! Älä siis jätä digimarkkinointiasi puolitiehen, muista ainakin seuraavat säännöt laskeutumissivuja suunniteltaessa.

  1. Kerro kuka olet: Lisää tunnistettavuus, yrityksesi logo, yhteystiedot.
  2. Otsikko kertoo asiakkaalle, että hän on oikeassa paikassa: Klikatessaan Google–mainosta pitopalveluista, hän päätyy sivulle, jonka otsikossa kerrotaan, että osoite on oikea, esim. ”Oulun paras pitopalvelu”.
  3. Sisällössä asiakas vakuutetaan, että juuri sinulta kannattaa ostaa: ”Tämä on Oulun paras pitopalvelu, koska meiltä saat koko paketin yhdellä hinnalla: Haluamasi menu, astiat, tarjoilijat ja toimitus. Sinun ei tarvitse huolehtia mistään.”
  4. Kuvat kiinnostavat, lisää siis selkeitä kuvia palvelustasi/tuotteetasi
  5. Call-to-action: Kehota asiasta toimimaan – ”Ota yhteyttä!” tai ”Lataa veloitukseton opas!”
  6. Testimonials: Pistä asiakkaat puhumaan puolestasi – ”Parasta palvelua!” tai ”Maukkainta ruokaa!”
  7. Video: Kuvaa palveluasi käytännössä.
  8. Call-to-action: Kehota asiasta toimimaan – ”Pyydä tarjous jo nyt!”
  9. SoMe: Kannusta asiakasta jakamaan tietoa palvelustasi/tuotteesta omassa sosiaalisessa verkostossaan.

Jos tarvitset apua laskeutumissivujen suunnitteluun, ota yhteyttä Verkkoaseman diginikkareihin. Meillä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus verkkosivujen suunnittelusta ja toteuttamisesta!

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti b2b markkinointi brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys