4.4.2018

Ei enää kylmäsoittoja?

Miksi Google on niin tärkeä?

Suomessa ja länsimaissa Google on suosituin hakukone, sillä noin 95 % hauista tehdään Googlessa. Jo pelkästään Suomessa tehdään yli 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Hauista suuri osa liittyy tuotteisiin tai palveluihin ja vaikka ostoa ei tehtäisikään verkossa, siellä tehdään vertailua mahdollisista palvelun tarjoajista ja hinnoista. Jos siis et ole hakukoneissa mukana, et ole olemassa uusille potentiaalisille asiakkaillesi. Googlessa näkyminen on kiistatta tärkeä osa markkinointia.

Google tarjoaa valtavan määrän informaatiota asiakkaistamme. Hyödyntämällä Googlen työkaluja saat selville muun muassa mitä tuotteita ja palveluita haetaan, millainen kausivaihtelu hauissa on, löytävätkö asiakkaasi sinut ja jos löytävät, mitä kautta. Tätä informaatiota hyödyntämällä voit ennakoida asiakkaittesi tarpeita ja palvella heitä paremmin.

Vie sähköiset järjestelmät uudelle tasolle

Informaation kerääminen ei ole automaatio vaan vaatii sähköisten järjestelmien täysipainoista hyödyntämistä. Lähtökohtaisesti on rakennettava verkkosivu, joka vastaa yrityksesi tarpeita niin toiminnallisuuksiltaan kuin ylläpidoltaan. Hyvin toteutettu verkkopalvelu mahdollistaa tuotteittesi ja palveluidesi löytymisen verkosta. Lisäksi verkkopalveluusi on kytkettävä analytiikkatyökalut ja kerättyä tietoa on myös analysoitava. Kiinnostava verkkopalvelun sisältö vetää kävijöitä puoleensa ja vakuuttaa asiakkaasi ostamaan.

Tehokkaan verkkopalvelun ansiosta kykenet palvelemaan asiakkaitasi paremmin verkossa ja hyvällä asiakaspalvelulla vakuutat potentiaaliset asiakkaasi toiminnastasi.

Ei enää kylmäsoittoja

Verkosta saatavan informaation ansiosta et välttämättä enää joudu tekemään kylmäsoittoja lainkaan. Voit kartoittaa potentiaaliset asiakkaasi B2B-puolella analytiikkatyökalujen avulla ja kontaktoida selkeät prospektit verkkosivustovierailun tarjoaman datan pohjalta. Kuluttajapuolella sama informaatio voidaan hankia erilaisilla nettikilpailuilla, uutiskirjemarkkinoinnin avulla sekä yhteydenottolomakkeilla.

Mikäli haluat automatisoida osan työstä, tutustu markkinoinnin automaatioratkaisuihin. Ne toimivat niin B2B- kuin kuluttajapuolellakin. Automaatiot edesauttavat kohderyhmien tarpeiden tunnistamisessa ja segmentoinnissa sekä nopeuttavat reagointia uuden potentiaalisen asiakkaan ilmaannuttua verkkopalveluun. Automaatio lämmittää liidin ja tuo sen myyjälle vasta, kun määritellyt ehdot ovat toteutuneet. Näin säästyt kylmäsoitoilta ja tehostat myyntiäsi verkon kautta merkittävästi.

Mikäli kiinnostuit kehittämään digimarkkinointiasi, ota yhteyttä Verkkoasemaan! Autamme muun muassa verkkosivuihin ja markkinoinnin automaatioihin liittyvissä kysymyksissä.

Tilaa blogit
Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti brändi CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 Google Ads Google Analytics hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi integraatio Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointiteknologia myynti Ohjelmistot rekrymarkkinointi salesvation seo sisällöntuotanto sisältömarkkinointi sisältöstrategia somestrategia Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Tietoturva tiktok tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivuprojekti verkkosivut videotuotanto Wordpress Yrittäjyys