Visuaalisesti ja teknologisesti moderni verkkosivusto Optiscanille.

Optiscan Oy

– Visuaalisesti ja teknologisesti moderni verkkosivusto

Visuaalisesti ja teknologisesti moderni verkkosivusto

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. 

Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. 

Aiempi alusta oli tullut tiensä päähän, eikä tukenut tämän päivän tavoitteita.

Markus Kaikkonen, myyntijohtaja, Optiscan Oy  

Tavoitteet 

Optiscanilla oli kolme päätavoitetta verkkosivu-uudistukselle

  1. Visuaalisesti moderni sivusto 
  2. Teknologisesti moderni sivusto 
  3. Helposti ylläpidettävä sivusto 

    Uuden verkkosivuston tulisi ennen kaikkea palvella käyttäjien tarpeita. Optiscanin edellinen sivusto sisälsi paljon tietoa, mutta se oli vaikeasti saatavilla. Kaikkosen mukaan tämä johtui vanhentuneesta teknologiasta ja visuaalisesta ilmeestä, jotka pitäisi uudistaa perinpohjaisesti. 

    Tavoitteena oli saada verkkosivut, jotka vastaavat visuaalisesti ja teknologisesti tätä päivää, ja ovat lisäksi helposti ylläpidettävissä.

    Markus Kaikkonen, myyntijohtaja, Optiscan Oy  

    Lue lisää:

    Verkkosivuprojektin käyttöliittymäsuunnittelu – kaikki lähtee määrittelystä

    Luottamus syntyi markkinointipalveluista 

    Verkkoasema on Optiscanille tuttu markkinointipalveluiden yhteistyökumppani jo pidemmältä ajalta. Niinpä kun verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, oli luontevaa pyytää tarjousta jo entuudestaan tutulta toimijalta.  

    Verkkoaseman markkinointitiimiläiset iloisina.
    Verkkopalveluiden asiantuntijoita.

    “Pyysimme tarjousta myös Verkkoasemalta, sillä tiesimme, että Verkkoasemalla on myös kokemusta verkkosivuprojekteista ja yritys tuntee jo meidät”, Optiscanin myyntijohtaja Markus Kaikkonen taustoittaa. “Lopullinen valinta tehtiin kilpailutuksen jälkeen. Verkkoasema pärjäsi siinäkin.” 

    Meillä oli luotettava kumppani, joka auttoi meitä jo digitaalisessa markkinoinnissa ja tunsi toimintamme.

    Markus Kaikkonen, myyntijohtaja, Optiscan Oy  
    Markkinoinnin suunnittelua.

    Lue lisää:

    WordPress-editorin hyödyt ja haitat

    Verkkosivujen uusi aikakausi 

    Uusi verkkosivusto suunniteltiin WordPress-alustalle, joka on helposti ylläpidettävä sisällönhallintajärjestelmä. Optiscanissa ollaan tyytyväisiä lopputulokseen. 

     “Verkkoaseman tuottama verkkosivu vastaa niin visuaalisesti kuin teknologisesti tarpeitamme ja toiveitamme erinomaisesti”, Kaikkonen sanoo. “Projekti pysyi sovitussa aikataulussa ja budjetissa, mikä on hyvän projektin merkki.” 

    Kaikkosen mukaan yhteistyö Verkkoaseman verkkopalvelutiimin kanssa sujui erinomaisesti, vaikka henkilövaihdoksiakin tapahtui projektin aikana. “B2B-maailmassa muutoksia tulee aina”, Kaikkonen toteaa. “Viikkoseurannat hoidettiin täsmällisesti ja projekti eteni suunnitellusti.”  

    Jos hän jotain tekisi toisin, ottaisi hän enemmän aikaa uuden opetteluun. “Sisäisesti tässä ollaan vähän vielä uuden äärellä, mistä mitäkin asiaa muokataan ja mihin kaikkeen muutokset vaikuttavat”, Kaikkonen selventää. “Jos jotain muuttaisin, käyttäisin enemmän niin omia kuin Verkkoaseman resursseja uuden opetteluun.” 

    Entäpä minkälaisia terveisiä Kaikkonen haluaa lähettää Verkkis-tiimille? 

    “Verkkoasemalla on positiivista ja energistä tekemistä. Jatkakaa samalla täsmällisyydellä, niin varmasti saatte iloisia asiakkaita”, Kaikkonen kiteyttää. 

      

    Lue lisää:

    Vakuuta asiakkaasi verkossa

    optiscan Oy

    • Suomalainen sisälogistiikan ohjelmistoyritys. 
    • Perustettu vuonna 1989. 
    • Liikevaihto 11,6 M vuonna 2023.  
    Optiscan logo.

    Vastaavia toteutuksia