Kopar

– Omaleimainen sivusto tukemaan brändi-ilmettä

Koparin koko brändi koki raikastuksen ja myös sivusto haluttiin uudistaa samassa yhteydessä niin tekniikan kuin ulkoisen ilmeen osalta.​ Vanha sivusto oli tukkoinen ja tekstipätkät olivat pitkiä. Uudesta sivustosta haluttiin selkeä ja raikas, mikä kuvastaa paremmin uudistunutta brändi-ilmettä ja tekee sivustosta käyttäjäystävällisemmän.

Koparin yhteistyökumppani Staart suunnitteli sivuston leiskan ja me teimme verkkosivuston teknisen toteutuksen leiskan pohjalta.

Koodaus valmiin leiskan pohjalta

 

  

Leiskassa oli käytetty paljon erilaisia nostoelementtejä, kuvia ja jaksotuksia. Nämä tekivät sivustosta kiinnostavan ja omaleimaisen, mutta lisäsivät luonnollisesti toteutuksen työvaiheita.  

Aloitimme koodaustyön tutustumalla perusteellisesti leiskaan ja pilkkomalla sen pienempiin palasiin. Niputimme eri elementit tyypeittäin ja hahmottelimme niiden suhdetta toisiinsa. Tämä lisäsi projektin kustannustehokkuutta, sillä jokaista elementtiä oli turha lähteä koodaamaan nollasta. Myös elementtien monipuolinen käyttö ja myös ylläpito helpottui näin huomattavasti. 

Kun varsinainen kehittämistyö pääsi alkamaan, täytyi vielä varmistaa suunnittelijalta mieleen nousseita kysymyksiä. Kaikki toiminnot eivät välttämättä näy leiskassa, jolloin ne on parempi kysyä suoraan leiskan tekijältä. Näin vältytään virheiltä ja uudelleentekemiseltä.

Leiska oli monipuolinen ja erilaisia custom-lohkoja oli paljon. Pelkästään valikon tyyli oli pitkälle kustomoitu. Sivustolla on iso meganavi ja siinä linkkejä kolmessa tasossa. Meganaville on kolmea eri asettelua, joita käytetään päävalikon eri osioissa. Lisäksi sivustolle oli suunniteltu tarkka värimaailma sekä esimerkiksi kuvien ja elementtien muodot. Brändille valittu fontti on maksullinen, mikä lisäsi jonkin verran (vuosi)kustannuksia fontin lisenssin muodossa.  

Näyttävä ja brändi-ilmeen mukainen lopputulos

Teknisen toteutuksen jälkeen alkoi varsin massiivinen sisällönsyöttöprosessi. Uusista elementeistä puuttui osin sisältöä ja myös vanhaa tekstiä täytyi tehdä uusiksi, joten sisällönsyöttövaihe oli projektissa keskimääräistä pidempi.  

Lopputuloksena syntyi näyttävä verkkosivusto, joka ei todellakaan ole liukuhihnatavaraa! 

Koparin uusi verkkosivu ilmentää brändi-ilmettä. Kuvassa tietokoneen ruutu ja mobiilinäyttö.

 

Kopar

  • Kopar optimoi teollisia prosesseja suunnittelemalla ja valmistamalla materiaalinkäsittelyyn ja kuljettamiseen ratkaisuja, jotka ovat suorituskyvyltään ja kestävyydeltään ylivertaisia
  • Liikevaihto 15,8 miljoonaa euroa (2022)

Tarvitsetko apua verkkopalveluasioissa?

Varaa juttuhetki tuotantojohtajamme Jonin kanssa!

Joni Norring

Vastaavia toteutuksia