Puristeteos saa Verkkoasemalta lisäresurssia markkinointiin.

PURISTETEOS OY

– Menestyksekäs kumppanuus digitaalisessa maailmassa

Yhteistyö Verkkoaseman kanssa on joustavaa, ja palvelua voi muovata omiin tarpeisiin sopivaksi matkan varrella.

 Ville Mäenpää, toimitusjohtaja, Puristeteos Oy 

Puristeteos Oy tarjoaa metallinjatkojalostuspalveluita tavoitteenaan olla yrityksen elinkaarikumppani. Kun Puristeteos Oy lähestyi Verkkoasemaa, yrityksellä oli selvä visio siitä, mihin suuntaan he halusivat yrityksensä digitaalista näkyvyyttä kehittää.  

Yhteistyö alkoi virallisesti tammikuussa 2023, ja siitä lähtien yrityksen läsnäolo digitaalisissa kanavissa on kasvanut merkittävästi. “Meillä oli toimivat verkkosivut, joiden lisäksi kävimme Alihankintamessuilla kerran vuodessa”, Puristeteoksen Outi Mäenpää taustoittaa yrityksen markkinointia.  

Toisinaan yritys teki täsmämainontaa eri kanavissa, mutta digimarkkinointi oli vielä alkutekijöissä. Onnistuminen on ollut seurausta molempien osapuolten sitoutumisesta, innovatiivisuudesta ja yhteistyöstä. 

Räätälöity palvelukokonaisuus 

Kaikki alkoi, kun Puristeteoksen toimihenkilöt Outi Mäenpää ja Ville Mäenpää osallistuivat Alihankintamessuille syyskuussa 2022, ja näkivät potentiaalin Verkkoaseman tarjoamissa palveluissa. “Verkkoasemalla oli aktiivinen rooli yhteistyön aloittamisessa. Meille kerrottiin kattavasti eri palveluista, ja mitä voimme niillä saavuttaa”, Puristeteoksen toimitusjohtaja Ville Mäenpää kertoo.  

Ensimmäiset askeleet kohti digitaalisen markkinoinnin menestystä olivat ydinviestin kirkastaminen ja unelma-asiakkaan määrittely. Lisäksi uusasiakashankinnan kohdennus vaihtui tarkkaan määritellystä kohderyhmästä ratkaisukeskeisemmäksi. Tällä saatiin tavoitettua entistä laajempi yleisö. 

“Verkkoasema huomasi myös sivuston kehitysmahdollisuuksia, joilla voitaisiin parantaa sen toimivuutta Googlessa”, Ville Mäenpää kertoo. Muutokset sisälsivät toimenpiteitä navigaatioon ja sisältöihin.   

Kun pohjatyöt oli tehty, oli aika käynnistää varsinaiset markkinointitoimenpiteet. Puristeteoksen tarpeisiin luotiin räätälöity kokonaisuus, joka sisälsi: 

  • Google-mainonnan, 
  • hakukoneoptimoinnin 
  • ja somemarkkinoinnin kehittämisen.  

Puristeteos tuottaa itse orgaanisia postauksia sosiaaliseen mediaan. Yhteistyön aikana käyttöön on otettu Metan työkalut, joiden avulla yritys voi tehdä maksettua mainontaa myös sosiaalisessa mediassa. 

Tulokset puhuvat puolestaan  

Yhteydenottoja ja tarjouspyyntöjä on tullut Googlen kautta todella paljon yhteistyön aloituksen jälkeen.

Ville Mäenpää, toimitusjohtaja, Puristeteos Oy  
Verkkoaseman asiantuntijat Panu, Marjo ja Riitta suunnittelemassa markkinointisisältöjä.
Titta ja Laura lyövät kättä.

Yhteistyön aloittamisen jälkeen Puristeteos on kokenut merkittävää kasvua digitaalisissa kanavissa. Uudet yhteydenotot ja tarjouspyynnöt Googlen kautta ovat lisääntyneet huomattavasti, mikä on osoitus onnistuneesta strategiasta ja toteutuksesta.  

Saavutettuja tuloksia: 

  • Sivuston kävijämäärä kasvanut +190,06 % 
  • Yli 60 % verkkosivuston kävijöistä tullut Google-mainonnan kautta 
  • Kattavuus Facebookissa on noussut 127,3 % 
  • Verkkosivuliikenne Facebookista on kasvanut 2925 % 

Pitkän tähtäimen kumppanuus ja jatkuva kehitys   

Verkkoasema pitää markkinoinnin pyörät pyörimässä ja nostaa esiin asioita, joita emme itse ehdi seuraamaan.

Ville Mäenpää, toimitusjohtaja, Puristeteos Oy 

Puristeteoksessa koetaan, että yhteistyö Verkkoaseman kanssa ei ole pelkästään tuottanut välittömiä tuloksia, vaan myös luonut perustan pitkäjänteiselle kehitykselle ja menestykselle. Myynnin lisäksi markkinoinnin tavoitteena voi olla nykyisten toimenpiteiden kehittäminen. “Yhteistyö on poikinut mukavasti uusia asiakkaita ja projekteja tälle vuodelle. Seuraava askel on tehdä muutoksia verkkosivustoon, jotta ne palvelevat asiakkaitamme paremmin”, Ville Mäenpää kertoo. 

Verkkoasema on toiminut ulkopuolisena kumppanina, joka on tuonut uusia ideoita ja kehitysehdotuksia sekä auttanut Puristeteosta saavuttamaan haluamansa digitaalisen näkyvyyden. Tämä on mahdollistanut Puristeteoksen keskittymisen ydinliiketoimintaansa, samalla kun Verkkoasema huolehtii digitaalisesta markkinoinnista. “Verkkoasema on meille tärkeä lisäresurssi, jolta saamme osaamista ja lisäkäsiä markkinointiin”, Outi Mäenpää sanoo ja jatkaa: “On ollut todella helppo kehittää markkinointia, kun Verkkoasema on tehnyt pohjan valmiiksi.”  

Mitä mieltä puristeteoksella ollaan yhteistyöstä? 

Verkkoasema on ulkopuolinen tsemppari, joka auttaa saavuttamaan halutut tulokset.

Ville Mäenpää, toimitusjohtaja, Puristeteos Oy  

Puristeteoksen ja Verkkoaseman yhteistyö on oiva esimerkki siitä, miten oikein kohdennettu ja hyvin suunniteltu digitaalinen markkinointistrategia voi tuoda merkittävää arvoa yritykselle. Pitkäjänteinen kehitystyö on ollut erittäin palkitsevaa. Ville Mäenpää suositteleekin kaikkia yrityksiä sijoittamaan digitaaliseen markkinointiin ja pitämään mielessä, että oikean kumppanin kanssa matka kohti digitaalista menestystä voi olla erittäin hedelmällistä. 

Verkkoasema on meille tärkeä lisäresurssi, jolta saamme osaamista ja lisäkäsiä markkinointiin.

Outi Mäenpää, Puristeteos Oy

Vastaavia toteutuksia