Kone- ja vuokrauspalveluita tarjoava Kallioinen Yhtiöt Oy halusi proaktiivisen digimarkkinoinnin kumppanin, joka tietää, miten tuloksia syntyy. Kulunut vuosi on ollut yrityksen historian paras.
Yhteistyömme Kallioinen Yhtiöt Oy:n kanssa alkoi alkuvuodesta 2022. Yrityksessä oli tuolloin jo tehty digimarkkinointia, mutta sopivan kumppanin löytyminen oli osoittautunut haastavaksi. Yrityksessä oli tarvetta muun muassa kehittää verkkosivuja, tehdä verkkomainontaa, sekä tuottaa laadukasta sisältöä, kuten säännöllisiä uutiskirjeitä ja verkkosivutekstejä. Se kaipasi proaktiivista kumppania, joka ottaisi kokonaisvastuun markkinoinnin toteuttamisesta ja esittäisi selkeät mittarit tuloksille. Tavoitteena Kallioisilla oli saada lisää kasvua ja uusia asiakkaita.
Aiempien kumppaneiden kanssa Kallioisilla oli jouduttu itse kertomaan mitä he halusivat tehdä ja kyselemään sitten tulosten perään. Tehdyt toimenpiteet ja niistä saadut tulokset olivat jääneet epäselviksi. Toimitusjohtaja Isto Nuorkivi halusi kääntää tämän toisin päin.
– Halusimme yhteistyökumppanin, joka liidaisi ja pikemminkin muistuttelisi asioista meidän suuntaan. Verkkoasemalla hommat alkoivat rullaamaan heti yhteistyön alettua. Tiimillä on hyvä työnjako ja asiat tulevat tehdyksi, Nuorkivi kiittelee.
Halusimme yhteistyökumppanin, joka liidaisi ja pikemminkin muistuttelisi asioista meidän suuntaan.
Isto Nuorkivi / Kallioinen Yhtiöt Oy
Pidämme markkinoinnin langat tiukasti käsissämme
Yhteistyön aluksi lähdimme kehittämään Kallioisen verkkosivuja toimivammaksi. Lisäsimme sivuille mm. rekrysivut ja palautekanavan. Samalla huolehdimme, että verkkosivut täyttävät esimerkiksi GDPR:än yrityksille asettamat vaatimukset.
Olemme myös tuottaneet sivuille laadukasta sisältöä, jotta sivujen laatu paranisi Googlen mittaristolla. Kattavan avainsana-analyysin jälkeen pyöräytimme Google-mainonnan ja somekampanjat käyntiin ja aloimme seurata tuloksia tarkalla silmällä.
Näiden lisäksi huolehdimme säännöllisten uutiskirjeiden laatimisesta ja lähettämisestä, sekä orgaanisista postauksista.
Käymme tehdyt toimenpiteet ja niiden vaikuttavuuden sekä tulevat suunnitelmat läpi asiakkaan kanssa viikkopalavereissa. Näin asiakas tietää koko ajan missä mennään ja mihin hänen markkinointieuronsa menevät. Tähän toimintamalliin toimitusjohtaja on ollut erittäin tyytyväinen, etenkin aiempien huonojen kokemusten jälkeen.
– Meillä ei ole itsellämme aikaa huolehtia aikatauluista ja muista ja on ollut mahtavaa, että Verkkiksellä on pidetty langat tiukasti käsissä. Palaverit ovat napakoita ja saamme hyvin tietoa tuloksista. Tarvittaessa tiimiläiset paimentavat meitä niin, että asiat hoituvat sovitusti, Nuorkivi sanoo.
Tarvittaessa tiimiläiset paimentavat meitä niin, että asiat hoituvat sovitusti.
Isto Nuorkivi / Kallioinen Yhtiöt Oy
Uusia asiakkaita – check
Nuorkivi on jo nähnyt yhteistyön tuottavan tulosta. Käppyrät näyttävät ylöspäin ja kysyntä on mahtavassa kasvussa.
– Meillä on tehty tulosennätykset kolmena edellisenä kuukautena peräkkäin. Uusien asiakkaiden osuus liikevaihdosta on ollut 30 prosentin luokkaa. Uusi asiakaskunta on varmasti pitkälti tehtyjen markkinointitoimenpiteiden tulosta. Tuntemattomatkin ihmiset kommentoivat, että ovat nähneet yrityksemme Facebookissa, mikä kertoo siitä, että olemme jääneet mieleen, Nuorkivi sanoo.
Samalla, kun yhteydenottojen määrä on kasvanut, ne ovat myös entistä laadukkaampia.
– Aikaisemmin yhteydenottoja tuli toimialueen ulkopuolelta, mutta Verkkoaseman yhteistyön myötä se on karsiutunut. Vaikuttaa siltä, että viestintä osuu oikeaan kohdeyleisöön.
Yhteistyömme Kallioisen kanssa jatkuu myös tulevaisuudessa.
– Kuka nyt voittavaa tiimiä vaihtaisi?, Nuorkivi kysyy.
Kuka nyt voittavaa tiimiä vaihtaisi?
Isto Nuorkivi / Kallioinen Yhtiöt Oy
Yhteistyöstä saadut hyödyt:
- Sekä maksullinen että orgaaninen näkyvyys on parantunut
- Uusien asiakkaiden osuus 30 % liikevaihdosta
- Laadukkaampia liidejä
Kallioinen yhtiöt Oy
- Suomalainen perheyhtiö
- Tarjoaa kone- ja vuokrauspalveluita maansiirroista nostoihin ja kuljetuspalveluista koneiden välitykseen sekä kiinteistöjen vuokraukseen ja -kehitykseen
- Asiakkaat toimivat esimerkiksi maanrakennuksessa, uudisrakentamisessa, korjausrakentamisessa ja eri alojen kunnossapidossa
- Henkilöstöä 55
- Liikevaihto 14M€
- Kaluston määrä: 3000 konetta ja laitetta
Meillä on tehty tulosennätykset kolmena edellisenä kuukautena peräkkäin. Uusien asiakkaiden osuus liikevaihdosta on ollut 30 prosentin luokkaa. Uusi asiakaskunta on varmasti pitkälti tehtyjen markkinointitoimenpiteiden tulosta.
Isto Nuorkivi
Kallioinen Yhtiöt Oy
Vastaavia toteutuksia