Joensuun Tiedepuisto on toiminut yhteistyössä Verkkoaseman kanssa vuodesta 2010 alkaen. Yhteistyö lähti käyntiin tilavarausjärjestelmistä, mutta laajeni nopeasti myös digimarkkinointiin sekä mm. asiakkaalle räätälöityyn biojätelaskuriin. Ohjelmistoratkaisut on toteutettu pääosin Verkkoaseman omalla teknologialla ja mainostoimistokumppanina on toiminut Fabrik.
Älykkäitä ratkaisuja integroimalla
Toteutettu tilavarausjärjestelmä integroitiin laskutusjärjestelmään ja näin toteutettu älykäs ratkaisu vähensi merkittävästi asiakkaan manuaalisen työn määrää. Joensuun Tiedepuisto uusi verkkosivustonsa ja teknisestä toteutuksesta huolehti Verkkoasema. Sivusto toteutettiin Verkkoaseman omalla teknologialla ja sen kylkeen rakennettiin myös intranet sekä extranet. Rinnakkaisista palveluista intranet integroitiin käyttäjähallinta-ad:n. Sivustojen ohella Verkkoasema toteutti Joensuun Tiedepuistolle infopisteet, jota laajennettiin käsittämään myös sähköiset opaskartat Tiedepuiston alueella.
Digitaalinen markkinointi käyntiin
Vuonna 2013 Joensuun Tiedepuisto laajensi yhteistyötä myös digitaaliseen markkinointiin. Sivustolle otettiin käyttöön Verkkoaseman uutiskirjetyökalu ja sivustolla toteutettiin hakukoneoptimointi liiketoiminnan tärkeimmillä avainsanoilla. Hakukoneoptimointia on sittemmin ylläpidetty seurantapalvelun avulla, jonka puitteissa verkkopalvelua on kehitetty entisestään.
Nyt kun meillä on Verkkoasemasta monipuolisesti kokemuksia, voimme sanoa että meidät on yllätetty positiivisesti. Ulkopuoliset näkemykset ohjelmistoratkaisuihin ja markkinointiin ovat tervetulleita ja uskomme, että tämä tulee näkymään myös lopulta myynnin positiivisena kehityksenä.
Anu Halonen, kehityspäällikkö
Räätälöityjä ohjelmistoratkaisuja
Verkkoasema toteutti Joensuun Tiedepuistolle räätälöidyn Biojätelaskurin yhteistyössä mainostoimisto Fabrikin kanssa. Biojätelaskurin tarkoituksena on saada ravintolapalveluita käyttävät ihmiset huomaamaan biojätteen määrä ja ymmärtämään, kuinka he itse voisivat vaikuttaa biojätteen vähentämiseen. Biojätelaskuri ja sen hallinta on käytettävissä myös mobiililaitteissa ja päivittämisestä on pyritty tekemään hyvin yksinkertaistettua.
Digitaalisten kanavien ansiosta aktiivinen aukioloaikamme kasvoi perinteisestä 8-16:sta 24/7:n ja se jos mikä on hyvää asiakaspalvelua.
Soile Asikainen, viestintäkoordinaattori
Nyt kun meillä on Verkkoasemasta monipuolisesti kokemuksia, voimme sanoa että meidät on yllätetty positiivisesti. Ulkopuoliset näkemykset ohjelmistoratkaisuihin ja markkinointiin ovat tervetulleita ja uskomme, että tämä tulee näkymään myös lopulta myynnin positiivisena kehityksenä.
Anu Halonen
kehityspäällikkö, Joensuun tiedepuisto
Vastaavia toteutuksia