Verkkoaseman strateginen ja asiakaslähtöinen toimintatapa tekevät markkinoinnin ulkoistamisesta sujuvaa ja tehokasta, vapauttaen yrityksen resursseja ydintoimintaan. Selkeä raportointi, jatkuva kehitys ja vahva asiantuntijuus varmistavat, että markkinointi tähtää tuloksiin. Ja toden totta: ER-Pakkaus sai uuden asiakkaan jo ensimmäisestä LinkedIn-kampanjasta!
En olisi kuuna päivänä osannut kuvitella, että markkinointiyhteistyö voi olla näin sujuvaa ja vaivatonta.
Tiina Salomäki, tieto- ja markkinointipäällikkö, ER-Pakkaus Oy

Luottamus syntyi jo tarjousvaiheessa
Kun ER-Pakkaus Oy etsi uutta markkinointikumppania, Verkkoasema erottui heti tarjousvaiheessa edukseen. Verkkoaseman tapa ottaa asiakas haltuun oli ainutlaatuinen, ja luottamus syntyi välittömästi.
“Vaikka kuinka koitin antaa muillekin mahdollisuuden, ei löytynyt toista, joka olisi päihittänyt Verkkoaseman. Olin myyty heti kerrasta,” ER-Pakkauksen tieto- ja markkinointipäällikkö Tiina Salomäki kertoo.
Yhteistyön alkaessa odotukset olivat korkealla, mutta ne ylittyivät moninkertaisesti. Verkkoasema pyrkii tekemään asiakkaan elämästä helppoa ja vapauttaa aikaa ydintyöhön.
Strateginen markkinointi vapauttaa resursseja ydintoimintaan
Verkkoaseman toimintatapa perustuu avoimuuteen ja asiakaslähtöisyyteen.
“Kaikki on esitetty selkeästi ja ymmärrettävästi. Ei ole tullut tunnetta, että mitähän tästä nyt seuraa. Kaikki data ja raportointi on käyty huolellisesti ja asiakasystävällisesti läpi,” Salomäki kuvailee.
Läpinäkyvyys ja jatkuva kehitys herättivät luottamuksen, joka on syventynyt jokaisessa palaverissa.


Verkkoasema ei mene eteenpäin sen mukaan, miten heillä on tapana toimia, vaan sen mukaan, mikä on asiakkaalle parasta.
Tiina Salomäki, tieto- ja markkinointipäällikkö, ER-Pakkaus Oy
Ydinviesti selkeyttää markkinointia ja erottaa kilpailijoista
Ydinviesti on yrityksen markkinoinnin perusta, joka kiteyttää yrityksen arvot, palvelun ja koko olemassaolon asiakkaille. Yhteistyön alussa Verkkoasema järjesti ER-Pakkaukselle ydinviestipajan, jonka tavoitteena oli kiteyttää yrityksen olemassaolon ydin.
Ydinviestipajan jälkeen ER-Pakkaukselle tarjottiin kuusi vaihtoehtoa, joista jokainen oli huolella perusteltu, mikä tuki päätöksentekoa.
“Oli vaikea valita, koska kaikki vaihtoehdot olivat niin hyviä. Oli selvää, että taustatyö oli tehty huolellisesti ja että jokainen sana oli tarkkaan harkittu. Tämä prosessi lisäsi vau-efektiä entisestään,” Salomäki kertoo.

Tuloksia jo ensimmäisellä LinkedIn-kampanjalla
Verkkoaseman kanssa ER-Pakkaus kokeili LinkedIn-mainontaa ensimmäistä kertaa, ja jo ensimmäinen kampanja toi tuloksia.
“Verkkoasema kirjoitti meille artikkelin ja siihen pohjautuva LinkedIn-kampanja toi yhteydenottoja täysin uusilta asiakkailta. Juuri niistä yrityksistä, joille mainonta oli kohdennettu”, Salomäki kertoo.
Yhdestä näistä yhteydenotosta syntyi myös kauppa. “Oli todella ilahduttavaa nähdä, että panostus kannatti heti alusta lähtien,” Salomäki iloitsee. “Ei kukaan osta pakkausta ennen kuin siihen on tarve. Hyväkään kampanja ei välttämättä tuo tuloksia heti, mutta aktiivisen kampanjoinnin avulla jäämme asiakkaiden mieleen ja he ottavat yhteyttä, kun tarve aktivoituu.”
ER-Pakkauksen tavoitteena oli löytää mainonnan yhteistyökumppani, mutta Verkkoasema otti haltuun myös verkkosivujen päivitykset, jolloin viestintä pysyy yhtenäisenä kaikissa markkinointikanavissa. Myös verkkosivujen kävijämäärät ovat nousseet.
Ennen kaikkea yhteistyö Verkkoaseman kanssa on kasvattanut ER-Pakkauksen rohkeutta markkinoinnissa.
“Olemme ottaneet valtavan harppauksen eteenpäin. Ennen olin varovaisempi, mutta nyt luotan täysin siihen, että Verkkoaseman valinnoilla saavutetaan tuloksia,” Salomäki kertoo.
Raportointi ja data ohjaavat päätöksentekoa
Ensimmäinen kampanjaraportti oli selkein ja informatiivisin, mitä olen koskaan saanut. Ei tarvinnut arvailla, mitä luvut tarkoittavat, vaan kaikki oli esitetty ymmärrettävästi ja käytännönläheisesti.
Tiina Salomäki, tieto- ja markkinointipäällikkö, ER-Pakkaus Oy
Kattava raportointi on tärkeä osa markkinoinnin yhteistyötä; sen avulla voidaan näyttää toteen, mitkä toimenpiteistä toimivat ja mitä täytyy mahdollisesti vielä kehittää. Verkkoaseman toimenpide-ehdotukset pohjautuvat aina aiempiin tuloksiin.
Salomäki kertoo raportoinnin olleen selkeämpää kuin koskaan aiemmin.
Pitkäjänteinen yhteistyö tuo pysyviä tuloksia
ER-Pakkauksen ja Verkkoaseman yhteistyö ei ole vain yksittäisiä kampanjoita, vaan pitkäjänteistä ja strategista kehitystä. ”Alkuvaiheessa käytimme hieman enemmän aikaa pohjatyöhön, mutta se on ehdottomasti kannattanut. Hyvä pohja tukee hyviä tuloksia,” Salomäki kertoo.
Yksi yhteistyön merkittävimmistä eduista on ollut käytännön sujuvuus.
Teams on osoittautunut loistavaksi kanavaksi yhteistyön koordinointiin ja tiedon jakamiseen. “Teams pysyy paljon puhtaampana kuin sähköposti ja aiempiin viesteihin ja tiedostoihin on helppo palata,” Salomäki kertoo.
Tulevaisuudessa ER-Pakkaus ja Verkkoasema jatkavat tiivistä yhteistyötä, jossa markkinointi ei ole hakuammuntaa, vaan suunnitelmallista ja tuloksellista.
Pitäkää kiinni tästä asenteesta ja työskentelytavasta! Verkkoasema on ollut huipputason kumppani, ja heidän kanssaan on ilo tehdä töitä.
Tiina Salomäki, tieto- ja markkinointipäällikkö, ER-Pakkaus Oy
er-pakkaus oy
- Pakkausten suunnittelu- ja valmistuspalvelut.
- Perheyritys, jolla on vuosikymmenten kokemus pakkausalalta.
- Yrityksen liikevaihto 3,6 M€ vuonna 2024.

Tuotetut palvelut
En olisi ikinä voinut kuvitella, että markkinoinnin ulkoistaminen voisi olla näin helppoa. Verkkoasema on ollut tavoitettavissa aina, ja heidän viestintätapansa tekee yhteistyöstä vaivatonta.
Tiina Salomäki, tieto- ja markkinointipäällikkö, ER-Pakkaus Oy
Vastaavia toteutuksia

Menestyksekäs kumppanuus digitaalisessa maailmassa

“Suunta on oikea” – Hoivatie sai arvokasta tietoa markkinointikanavien auditoinnista
